عضو شورا : ۲ گره اساسی پیش پای قطار شهری کرج است
عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به جدیت مدیریت شهری طی سه سال گذشته برای تکمیل بخشی از قطار شهری اعلام کرد: اکنون برای اتصال این خط ریلی به ایستگاه صادقیه تهران با ۲ گره اساسی مواجه هستیم .

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به جدیت مدیریت شهری طی سه سال گذشته برای تکمیل بخشی از قطار شهری اعلام کرد: اکنون برای اتصال این خط ریلی به ایستگاه صادقیه تهران با ۲ گره اساسی مواجه هستیم .
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین مهاجری روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت قطار شهری کرج افزود: یکی از این گره ها عدم همکاری دانشگاه خوارزمی در واگذاری حداقل ۱۵ هکتار زمین برای تعمیر و نگهداری قطارها است که به رغم مصوبه دولت سیزدهم و پیگیری ها در دولت چهاردهم این امر محقق نشد و دانشگاه حاضر به همکاری نیست.
وی گفت : برای رفع این مشکل به دستور نهایی از سوی مسوولان کشوری نیاز داریم تا بتوان حداقل در مدت زمات ۲ سال مرکز نگهداری و تعمیر قطارها را احداث کرد.
مهاجری بیان کرد: موضوع نیاز به رام جدید قطار است چرا که ۲ رام قطار موجود پاسخگو نیستند.
وی گفت: بهره برداری از متروی شهر کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵متری گلشهر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و با نگاهی شفاف می توان این گونه برداشت کرد که انتظار بهره مندی مردم کرج برای استفاده از مترو کماکان بعید است.
عضو شورای شهر کرج در خصوص قابل بهره برداری نبودن متروی کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر اظهار کرد: سه ایستگاه چهارراه طالقانی ، چهل و پنج متری گلشهر و سه راه رجایی شهر تکمیل شده اند و با ۲ رام قطار موجود اکنون سه روز در هفته در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند و البته که بهره برداری کاملی نیست و مردم نمی توانند هر روز یا هر نیم ساعت سوار قطار بشوند چون در این خصوص محدودیت داریم .
مهاجری افزود: در کنار این سه ایستگاه، ایستگاه شهید سلطانی طی ۲سال گذشته با نظر شورای شهر تکمیل شد تا مسافرانی که با مترو تهران به این ایستگاه می رسند با تغییر خط وارد خط ۲مترو کرج شده و تا ایستگاه ۴۵متری گلشهر بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.
وی یادآورشد: برای اجرای این ایستگاه مقدمات زیادی انجام شد، در سال دوم شورا که این تصمیم اتخاذ شد چیزی به نام ایستگاه شهید سلطانی وجود نداشت و در زمان حاضر ایستگاه کامل و قابل بهره برداری شده است و خطوط راه آهن ریلی تکمیل و ایستگاه های میانی ، هفت تیر ، مصباح و امام حسین (ع) پیشرفت فیزیکی تا ۶۰ درصد را داشته اند.
عملیات احداث خط ۲ قطارشهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و سال ۱۴۰۱ قطعه نخست آن به طول ۶.۵ کیلومتر افتتاح شد و قرار است تا پایان امسال به ایستگاه صادقیه تهران متصل شود.