◄ پروژه بعدی؛ اتمام طرح متروی فرودگاه مهرآباد / اگر در انتظار مصوبات بودیم…
تین نیوز | آیین تجلیل از عوامل شمال خط سه متروی تهران همزمان با ایام عید سعید غدیر با حضور مدیران عامل شرکت ساخت مترو، بهرهبرداری و معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این مراسم مدیر عامل متروی تهران احداث شمال خط سه متروی تهران را یک اتفاق خوب دانست و گفت: در ساخت این مسیر، مدلی جدید از مدیریت ساخت نزد مدیران متروی کشور تجربه شد.
هایبل درویش افزود: در پیشبرد اهداف خط سه مترو، رابطه پیمانکار و کارفرما و مهندس و کارگر از میان برداشته شده و هرکس به هر طریق، سعی در اتمام کار به بهترین نحو ممکن داشت. این شد که ظرف کمتر از 13 ماه بخش شمالی خط سه متروی تهران به طول 37 کیلومتر وارد مدار بهرهبرداری شد.
وی با تقدیر از مدیریت و کارکنان شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: صنعت ریل مجموعه ای از صنایع است که در کنار هم مجموعه مترو را رقم میزند. به اذعان همگان این پروژه نباید پیش از آغاز سال 95 به بهرهبرداری میرسید اما بخش شمالی خط سه متروی تهران به بهره برداری رسید.
درویش اظهار داشت: کار مترو دیده نمی شود. در حالی که ما در مراسم حضور داریم بیش از 10 هزار نفر در زیر زمین در حال کار هستند. گفته شده که از احداث شمال خط سه متروی تهران صرف نظر شود اما 37 کیلومتر خط متروی تهران از آزادگان تا قائم حاصل عدم توجه به این گونه صحبتها بود.
مدیرعامل مترو تهران پروژه بعدی را اتمام طرح متروی فرودگاه مهرآباد دانست و تاکید کرد: امروزه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در متروی تهران، مصداق پیدا کرده است.
در ادامه این مراسم، کتیرایی نماینده سه پیمانکار حاضر در ساخت و تکمیل شمال خط سه متروی تهران گفت: خط سه متروی تهران جنوب غرب را به شمال شرق متصل کرد ه و با 27 ایستگاه از آزادگان تا میدان قائم ادامه مسیر میدهد و در ادامه کار شاخه غربی این خط به نیاوران - تجریش یا خط یک مترو متصل خواهد شد.
وی در خصوص عمق مسیر خط سه به حضار گفت: عمق ایستگاهها 25 متر از سطح زمین پایین تر قرار گرفته و تنها در ایستگاه پایانی به عمق 40 متر رسیده و پس از آن به سطح زمین می رسد.
کتیرایی ادامه داد: همه مراحل ساخت شمالی خط سه متروی تهران همزمان انجام شد و ظرف دو ماه آینده اولین سری ایستگاههای باقیمانده به بهره برداری رسیده و شروع آن از چهارراه قصر است و ایستگاه پایانی نیز در بهمن ماه وارد مدار مسافرگیری میشود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت دادگستری یکی دیگر از سخنران دعوت شده به این مراسم بود. وی ضمن تقدیر از عملکرد مستقل مدیرعامل مترو افزود: تاکنون بیش از 600 میلیارد تومان به جز مترو خرج پروژههای عمرانی در کشور شده است.
حبیب الله بوربور گفت: مجموعه مترو زحمت خود را در این پروژه عظیم کشیده اما به جز یاری خدا و دست یاری او چیز دیگری نمی توانست این پروژه را ظرف مدت زمان اندکی به نتیجه ای برساند که حال شاهد آن هستیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت دادگستری با اشاره به اینکه شاید اگر در انتظار مصوبات بودیم این اتفاق تا دوسال آینده رقم نمی خورد، افزود: مجموعه شرکتهای مترو در راستای خدمت به مردم فعالیت میکنند.