بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

جهنم به زمین آمده است!

توصیف هواشناسان از دمای اروپا

جهنم به زمین آمده است!
تین نیوز

موج گرما اروپای مرکزی و جنوبی را فراگرفته و هوای چنان گرمی پدید آورده است که هواشناسان از آن به عنوان جهنم روی زمین یاد می کنند؛ به مردم هشدار داده شده است که در فضاهای داخلی بمانند و از بیرون آمدن در ساعات گرم به طور جدی خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی، نوسانات آب و هوایی شدید، طوفان های غیرقابل پیش بینی و موج گرمای فزاینده ای را به همراه داشته است.

اروپا سریع تر از هر قاره دیگر روی زمین در حال گرم شدن است و دمای آن به طور تقریبی دو برابر میانگین جهانی افزایش پیدا می کند. هشدارهای آب وهوایی، آتش سوزی جنگل ها، ذوب شدن آسفالت شهرها و این قبیل رویدادها، همه نشان دهنده موج گرمای مرگباری به شمار می رود که بخش هایی از مرکز و جنوب اروپا را فراگرفته است. دمای هوا در این مناطق به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد رسیده که به هیچ وجه برای آن ها معمول نیست و ساکنان به آن عادت ندارند. موج گرمای فعلی تا پایان جولای ادامه خواهد داشت.

هواشناسان اعلام کردند که دمای هوا در اصل بالاتر از میزانی است که به طور رسمی در شهرهای بزرگ گزارش شده است، تا آنجا که آسفالت خیابان ها نرم شده و بتن های شهرها به شدت گرما را منعکس می کنند. در این شرایط نفس کشیدن غیرممکن و به عبارت ساده تر جهنم میهمان زمین شده است.

موج گرما 1

با توجه به اینکه موج گرمای تابستان در اروپا زودتر از حد معمول شروع شده و این قاره ۱۳ ماه متوالی با رکوردشکنی دمای هوا مواجه بوده است، کارشناسان تا این لحظه تابستان جاری را گرم ترین تابستان اروپا معرفی کرده اند. مقامات شهری نیز به مردم هشدار داده اند که مقدار زیادی آب بنوشند و در گرم ترین ساعات روز از بیرون رفتن خودداری کنند.

صدور هشدارهای گرمایی در کشورهای اروپایی

مقامات ایتالیا در هفت شهر، بیشتر در بخش های مرکزی کشور، همچنین رم و تریست در شمال شرق، هشدارهای آب وهوای قرمز صادر کرده و هشدار داده اند که شرایط گرما به دلیل رطوبت تشدید خواهد شد که در این صورت افراد سالم و دارای زمینه های سلامتی هر دو را تحت تأثیر قرار می دهد.

هشدارهای مشابهی نیز در کرواسی، بیشتر در شرق و جنوب کشور صادر شده است. تفرجگاه اصلی گردشگری آن، دوبرونیک در جنوب دریای آدریاتیک، در سپیده دم شاهد دمای ۲۸ درجه سانتی گراد بود که نشان می دهد حتی با غروب خورشید نیز دمای هوا همچنان بالا است.

موج گرما 2

از سوی دیگر این هفته آتش سوزی های جنگلی در آلبانی، نزدیک مرز یونان، بوسنی و ایتالیا گزارش شده است. هشدارهایی نیز برای منطقه اطراف آتن و سایر بخش های یونان مرکزی، همچنین شمال شرق کشور صادر شده است. یونان در تابستان جاری با بالاترین خطر آتش سوزی جنگلی طی دو دهه اخیر مواجه بوده است، چراکه زمستان و بهاری معتدل و بدون باران را پشت سر گذاشت که پوشش گیاهی آن را خشک کرده است.

پراگ که دمای هوای ۳۴ درجه سانتی گراد را در طول روز متحمل شده، ۱۰ تن یخ تنها برای تسکین حیوانات باغ وحش شهر سفارش داده است که به صورت استراتژیک در اطراف باغ وحش قرار گرفت و نقاط خنکی را ایجاد کرد که حیوانات بتوانند از دمای غیرعادی بالا در امان بمانند.

دمای هوا در بخارست نیز به ۴۲ درجه سانتی گراد رسید و صربستان با دمای ۳۵ درجه سانتی گراد در صبح دمای بی سابقه ای را برای کشور گزارش کرد که منجر به گرمازدگی جمعیت بسیاری شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.