بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

◄ پایانی بر آشفتگی فروش بلیت ها/ سامانه جامع گردشگری در کیش راه اندازی شد

جریمه ماندگاری خودروهای سرزمین اصلی در کیش ۷۰ درصد کاهش یافت

پایانی بر آشفتگی فروش بلیت ها/ سامانه جامع گردشگری در کیش راه اندازی شد
تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره کاهش یافت، گفت: طی رایزنی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد این میزان جریمه تا ۷۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رحیم سرهنگی اظهار کرد: این میزان تخفیف فقط در سال ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی دارد و پس از آن به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

سرهنگی همچنین با اشاره به تحمیل هزینه های کلان به کیشوندان در قالب جریمه ماندگاری خودروهای سرزمین اصلی در جزیره، بیان کرد: این میزان نه تنها در سال جدید افزایش نخواهد یافت، بلکه شامل تخفیف نیز خواهد شد.

قیمت خودروهای وارداتی در کیش کاهش می یابد

وی همچنین با اعلام اینکه مجوزهای لازم برای واردات خودرو به جزیره صادر شده و هیچ مشکلی در ارائه مجوز به درخواست کنندگان جدید وجود ندارد، بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هیچ رانتی را در بحث واردات خودرو شاهد نخواهیم بود دخالتی در قیمت گذاری نخواهیم داشت؛ با ورود خودروهای جدید وارداتی به جزیره کیش و ایجاد بازار رقابتی، قیمت ها کاهشی خواهد بود.

وی ادامه داد: کیشوندان برای خرید عجله نکنند چرا که به اندازه کافی ثبت واردات خودرو انجام شده و قیمت ها کاهش خواهد یافت.

سرهنگی همچنین با اشاره به تلاش ها برای جذب سرمایه گذار جهت واردات خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، اظهار کرد: امیدواریم تلاش ها نتیجه بخش بوده و به زودی خبرهای خوبی به مردم دهیم.

شرکت آب و برق کیش به زودی به آغوش حاکمیت بازمی گردد

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری شرکت آب و برق کیش به سازمان منطقه منطقه آزاد، گفت: اثبات شد که شرکت آب و برق کیش یک شرکت زیر ساختی است و باید مدیریت آن به حاکمیت واگذار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: شهید مالک رحمتی وقتی مسوولیت سازمان خصوصی سازی را بر عهده داشت نقش بسزایی در روند واگذاری شرکت آب و برق کیش به حاکمیت ایفا کرد؛ این واگذاری عملا در حال طی مراحل پایانی خود است.

وی اشاره ای نیز به شرکت هواپیمایی کیش ایر کرد و افزود: موضوع این شرکت کمی متفاوت است؛ تصمیم بر آن بود که سهام این شرکت در بورس عرضه شود که در آن مقطع به صلاح نبود و مانع آن شدیم؛ شرکت کیش ایر متعلق به کیشوندان باید باشد در این راستا اقدامات انجام شده به اطلاع مردم خواهد رسید.

پایانی بر آشفتگی فروش بلیت ها/ سامانه جامع گردشگری در کیش راه اندازی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز به کار سامانه جامع گردشگری در این جزیره خبر داد و گفت: حاکمیت گردشگری در کیش هوشمند می شود.

سرهنگی در نشست مشترک با جامعه کلوپداران تفریحات دریایی جزیره کیش، اعتماد را بزرگترین دستاورد صنعت گردشگری و برند سازی عنوان کرد و افزود: سامانه جامع گردشگری که راه اندازی شده، رقابت در کیفیت ارائه خدمات را احیا می کند.

وی با تاکید بر اینکه لوازم و تجهیزات تفریحات دریایی کیش با حمایت و سیاست گذاری صحیح بروز رسانی می شود، اضافه کرد: تفریحات دریایی پیشانی صنعت گردشگری کیش است و معتقدیم که کلوپ های دریایی برای سرمایه گذاری مجدد در این حوزه باید به سود دهی لازم دست یابند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: نگاه به صنعت گردشگری باید تغییر کند؛ با نیازمند تکمیل زنجیره گردشگری برای تحول در این صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه در سامانه جدید تعریف شده، دفاتر خدمات گردشگری حذف نمی شوند، افزود: این سامانه نه تنها جایگاه ویژه ای به دفاتر خدمات گردشگری قائل است، بلکه مانع وقوع هرگونه دلال بازی در این حوزه می شود.

سرهنگی با تاکید بر اینکه به دنبال هوشمند سازی صنعت گردشگری در کیش هستیم، بیان کرد: به طور مثال اگر هواشناسی نسبت به طوفانی شدن دریا اخطار دهد، این سامانه بسته شده و هیچ کلوپی امکان ارائه خدمات نخواهد داشت؛ گردشگری ناسالم که بر پایه بی اعتمادی است باید برچیده شود.

وی فروش هرگونه بلیت تفریحات دریایی خارج از این سامانه را تخلف عنوان کرد و افزود: ما به دنبال خود نظارتی جامعه کلوپداران هستیم که البته بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش نیز رصد لازم را انجام می دهد؛ امیدواریم از سامانه تعریف شده حفاظت شود.

سرهنگی همچنین به تبلیغ گسترده سامانه جامع گردشگری کیش در فرودگاه ها و داخل پروازهای منتهی به جزیره اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از اختصاص یک درصد از درآمد کلوپ های دریایی به کنسرسیوم گردشگری خبر داد و اظهار کرد: این سرمایه گذاری در توسعه بخش خصوصی کیش هزینه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.