◄ استفاده از تکنولوژی «چندجزیی» در پروژه خطکشی خیابانها
مهرداد سلیمانی، مدیرعامل شرکت سازه رهاورد دنا، از اجرای چندین پروژه خطکشی با استفاده از تکنولوژی چندجزئی، در مناطق مختلف شهرداری تهران خبر داد.
مهرداد سلیمانی، مدیرعامل شرکت سازه رهاورد دنا، از اجرای چندین پروژه خطکشی با استفاده از تکنولوژی چندجزئی، در مناطق مختلف شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش تیننیوز، سلیمانی با تشریح مشخصات فنی خطکشی اسکرید دوجزئی محوری، بیان کرد: «این تکنولوژی دارای یونیت اکسترودر، ضخامت اجرا از 1500 تا 2500 میکرون و قابل تنظیم برای تعیین ضخامت است.»
او با تأکید بر ضخامت ماندگاری 36 تا 48 ماهه خطکشی اسکرید دوجزئی محوری، گفت: «قابلیت اجرای کوئینگ بر روی اسکرید دوجزئی بهمنظور جلوگیری از جذب آلودگی و قابلیت اجرا در چهارفصل سال به جهت مقاوم بودن در برابر شن، نمک و اسید از دیگر خصوصیات این مدل خطکشی است.»
سلیمانی با اشاره به زمان موردنیاز خشک شدن رنگ بین 25 تا 30 دقیقه یادآور شد: «سرعت اجرای خطکشی تا 8 کیلومتر در ساعت، امکان اجرای مجدد این نوع خطکشی بر روی سایر خطکشیها و تفاوت فرمولی رنگ دوجزئی محوری بارنگهای دوجزئی ساخت داخل کشور اسکرید که بههیچعنوان لغزنده و سایشی نیست از مزایای این نوع رنگ است.»
به گفته مدیرعامل شرکت سازه رهاورد دنا، مواد رنگ اسکرید دوجزئی به دلیل نداشتن حلال، کاملاً به لحاظ زیستمحیطی مورد تائید سازمانهای بینالمللی بوده و بههیچوجه سرطانزا نیست و دارای استاندارد CE و استاندارد ISO14001 است و رنگ دوجزئی به لحاظ فرمولاسیون در زمان اجرا، دمای حدوداً 5 درجه سانتیگراد را بر روی آسفالت منتقل میکند که طبق بررسیهای بهعملآمده هیچگونه صدمهای به آسفالت وارد نمیکند.
مهرداد سلیمانی با اشاره به حضور پررنگ این شرکت در «هفدهمین کنفرانس مهندسی بینالمللی حملونقل و ترافیک»، خاطرنشان کرد: «رنگ دوجزئی محوری به علت ساختار فرمولی مناسب، حتی بدون استفاده از گلاسید از رفلکس و سفیدی بالایی برخوردار است که از ویژهگیهای منحصربهفرد این رنگ شناختهشده است، قیمت اجرای سیستم اسکرید دوجزئی برابر است باقیمت اجرا اسکرید و اکسترودر رنگ گرم که در مقایسه با مدت ماندگاری، حفظ کیفیت و دوام، رفلکس بالا و عدم آسیبپذیری آن بههیچوجه قابلمقایسه بارنگهای گرم موجود در بازار نیست.»
او یادآور شد: «مواد کوئینگ کار محافظت از رنگ در برابر آلودگیها را انجام میدهد، اصطلاحاً بهمانند سلفون عمل میکند. شاید بهجرئت میتوان گفت علت ماندگاری باکیفیت و بادوام بالای این روش اجرا، در استفاده از مواد کوئینگ یا همان روکش و محافظ رنگ است که بهخوبی از رنگ نگهداری میکند. با استفاده از مواد کوئینگ جذب آلودگی تقریباً به 2 درصد رسیده است که کاملاً مطلوب و مناسب است.»
سلیمانی در بخش دیگری از صحبتهایش، با اشاره به اجرای برخی پروژهها در سطح شهر تهران، افزود: «پروژه رفوژ میانی خیابان فدائیان اسلام ، یکی از پرازدحامترین خیابانهای مرکزی شهر تهران به بهرهبرداری خواهد رسید. احداث این پروژه عمرانی بزرگ، بنا بر سفارش معاونت حملونقل و ترافیک منطقه 18 شهرداری تهران ، دریکی از پرازدحامترین خیابانهای پایتخت از میدان شوش به سمت خیابان فدائیان اسلام (جنوب) با مسافتی بالغبر 1200 مترمربع عملیات رفوژ میانی به عرض 2.50 متر به همت و تلاش مهندسان واحد عمران و ساختمان به بهرهبرداری خواهد رسید.»
او همچنین با اشاره به دیگر پروژههای این شرکت گفت: «پروژه توقفگاه اضطراری بزرگراه آزادگان، دریکی از شلوغترین محورهای ارتباطی پایتخت افتتاحشده است. این لاین توقفگاه اضطراری با مسافتی بالغبر 350 مترمربع که در محدوده پل شهید رجایی و در مجاورت لاین کندروی تازه تأسیس این اتوبان قرار دارد، یکی از ضروریترین توقفگاههای این منطقه محسوب میشود و بهعنوان چهارمین فاز از پروژههای این اتوبان به همت و تلاش مهندسان واحد عمران و ساختمان به بهرهبرداری رسیده است.»