بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ توجه سازمان بنادر به طرح های گردشگری دریایی هرمزگان

شناسایی ظرفیت های صنایع و کسب و کارهای دریایی و استفاده حداکثری بهره برداران از توانمندی های بومی کشور در نهایت منجر به توسعه دریامحور خواهد شد.

توجه سازمان بنادر به طرح های گردشگری دریایی هرمزگان
تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برپایی ششمین نمایشگاه صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع و کسب و کارهای دریایی در جزیره قشم گفت: شناسایی این ظرفیت ها و استفاده حداکثری بهره برداران از توانمندی های بومی کشور در نهایت منجر به توسعه دریامحور خواهد شد. 

به گزارش تین نیوز، حسین عباس نژاد شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش ششمین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع و کسب و کارهای دریایی با حضور وزیر صمت در قشم، اظهار کرد: تلاش بخش های مختلف در این نمایشگاه بر این است که با ارائه آخرین دستاوردها در راستای ابلاغ سیاست های توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب بردارند.  

عباس نژاد افزود: برنامه هایی از جمله این رویداد که صنعت گران و شرکت های فعال دانش بنیان در حوزه دریامحور با فعالیت بهره برداران مرتبط می کند، پیرامون این طرح کلان دنبال می شود. 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر راهبرد مردمی سازی اقتصاد دریا محور یادآور شد: با شناسایی ظرفیت های بومی محلی و استفاده حداکثری بهره برداران از توانمندی های بومی کشور در راستای توسعه فعالیت های خود که در نهایت منجر به توسعه دریامحور خواهد شد، استفاده کنند.

عباس نژاد ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان متولی حوزه دریا محور از این نمونه فعالیت ها دور نیست؛ به عنوان مثال سال گذشته با انعقاد قرارداد 35 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با بخش خصوصی گام های موثری در زمینه ابلاغ سیاست های توسعه دریا محور برداشته است. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح های سرمایه گذاری که شامل طرح های توسعه و احداث خطوط لوله نفتی بندر خلیج فارس، مجتمع گردشگری دریایی شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا و پایانه مکانیزه مواد معدنی است، با سرعت قابل توجهی در سال جدید با رویکرد توسعه گردشگری دریایی در استان هرمزگان آغاز شده است. 

استان هرمزگان دارای 2 هزار و 227 کیلومتر مرز آبی و 14 جزیره استراتژیک و 72 بندر کوچک و بزرگ حاکمیتی و غیر حاکمیتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.