بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ بازدید معاون وزیر صمت از دستاوردهای پویش پژوهان در یازدهمین نمایشگاه ریلی

معاون امور حمل و نقل وزارت صمت در بازدید از غرفه شرکت پویش پژوهان ، آخرین دستاوردها و محصولات دانش بنیان این شرکت را مورد بازدید قرار داد.

بازدید معاون وزیر صمت از دستاوردهای پویش پژوهان در یازدهمین نمایشگاه ریلی
تین نیوز

دکتر آقایی معاون امور حمل و نقل وزارت صمت در بازدید از غرفه شرکت پویش پژوهان، آخرین دستاوردها و محصولات دانش بنیان این شرکت را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دکتر آقایی، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت با حضور در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته در نمایشگاه بین المللی تهران، بر ضرورت توسعه صنایع ریلی به دلیل کاهش مصرف انرژی که یکی از چند مزیت های اصلی و با اهمیت حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای است، تاکید کرد.

وی تصریح کرد:  با عنایت به هدف گذاری انجام شده در برنامه ششم، در راستای توسعه حمل و نقل ریلی برای رسیدن به سهم ۲۰ درصدی جابجایی مسافر و ۳۰ درصدی بار‌ و با توجه به سرمایه گذاری انجام پذیرفته در دهه های گذشته در زیرساخت و تجهیزات ، شرکت داخلی توانمندی ساخت انواع ناوگان ریلی را در کشور دارند و لذا می بایست سفارش گذاری ها جهت تامین ناوگان ریلی بصورت تجمیعی انجام تا تولیدات مقرون به صرفه ای برای تولید کننده و در نتیجه برای  بهره بردار انجام بپذیرد . 

این مقام مسئول، همچنین به طور جد از سایر دستگاه های متولی در حوزه ریلی خواست در خصوص تکالیف قانونی که برای آنها مشخص شده، از جمله ماده ۱۲ را اجرایی کنند تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت  در کشور باشیم.

آقایی همچنین از غرفه های شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه ریلی بازدید و بر بومی سازی قطعات استراتژیک این حوزه تاکید نمود.

از جمله دستاوردهای شرکت های داخلی در زمینه توسعه و تجهیز ناوگان ریلی می توان به ساخت اولین بلوکه موتور دیزل و سیستم کنترل میکروپروسسوری لوکوموتیو توسط شرکت دانش بنیان پویش پژوهان صنعت اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ این شرکت با تکیه بر نیروی متخصص داخلی خود، باعث کاهش ارزبری سالانه به میزان ۳ میلیون دلار و ایجاد ظرفیت صادراتی این محصولات گردیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.