بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

افزایش مبادلات تجاری ایران و عمان به ۲ میلیارد دلار

حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و عمان در سال ۲۰۱۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش مبادلات تجاری ایران و عمان به ۲ میلیارد دلار
تین نیوز

دبیر همایش معرفی فرصت های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان گفت: حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و عمان در سال ۲۰۱۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دبیرخانه همایش فرصت های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان، محمد امیرعبداللهیان دبیر همایش "معرفی فرصت های فرهنگی و اقتصادی ایران و عمان" با اشاره به برگزاری این رویداد در روز ۳۰مهرماه. در مرکز همایش های صدا و سیما، اظهار کرد: این همایش به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و اقتصادی کشور با حمایت و مشارکت نهادها، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی فعال در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و پزشکی، زیست بوم بازار ارز و سرمایه گذاری کشور جهت ارائه توصیفی و تصویری کامل از قابلیت ها، ظرفیت ها و شرایط کلان اقتصادی دو کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه های تحول در مسیر توسعه اقتصادی دو کشور برگزار می شود.

امیرعبداللهیان گفت: معرفـی قابلیت هـای نهادهای علمی و فرهنگی و مالی، توانمندی ها و دستاوردهای بـازار سرمایه، رونق اقتصادی دو کشـور، افزایـش ظرفیـت هـا بـرای رقابـت بـازار ارز و سـرمایه فی مابین دو کشـور بـا بازارهـای مشـابه منطقـه و معرفـی فرصـت هـای سـرمایه گذاری در طرح های کلان علمی، فرهنگی و اقتصادی، جلـب مشـارکت بخـش خصوصـی و سـرمایه گـذاران داخـلی و خارجی، ارائـه جدیـدترین روش های تامین مالی بـرای طـرح هـای سـرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنـی و تجاری از مهـم تریـن اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: این همایش فرصتی منحصر به فرد برای مشارکت کنندگان داخلی و خارجی در دستیابی به اطلاعات عمومی و تخصصی حوزه های مختلف و گوناگون بازار سرمایه کشورمان ایجاد می کند که طی برگزاری ملاقات ها و جلسات، فرصتی را در اختیار گروه ها و اصناف داخلی قرار خواهد داد تا به معرفی ظرفیت های تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به پویایی و هم افزایی هرچه بهتر کسب و کار خود اهتمام ورزند.

وی بیان کرد: عنصر اعتماد طی چند دهه گذشته، در مناسبات ایران و عمان منجر به فراهم کردن زمینه و زیرساخت مطمئن برای توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف و نزدیکی مواضع و رویکردها نسبت به تحولات مختلف منطقه ای و بین المللی شده است. رایزنی های مستمر و تبادل هدفمند هیات ها، میان دو کشور همواره در جریان است و این موضوع، روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را متمایز از بسیاری از کشورهای منطقه کرده که اکنون از رشد قابل توجهی نیز برخوردار شده است.

وی یادآوری اینکه روابط اقتصادی ایران و عمان با صادرات مواد شوینده و روغن در سال ۱۳۴۹ آغاز شد. اعلام کرد: حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و عمان درسال ۲۰۱۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. از دلایل اصلی رشد اقتصادی ایران و عمان  کمیسیون مشترک اقتصادی بین این دو کشور در طی ۲۰ سال گذشته است.

امیرعبداللهیان گفت: از گذشته روابط فرهنگی ایران و عمان از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده و نقش مهمی را در حفظ دوستی و همکاری این دو کشور دارد. روابط فرهنگی ایران و عمان در ابعاد مختلفی همچون: هنر، دین، زبان و ادبیات قابل بررسی است که خوشبختانه و در حال حاضر روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور نسبت به گذشته روند صعودی را در پیش گرفته و همکاری های قابل توجهی را در این زمینه با یکدیگر دارند.

وی اظهار کرد: این همایش به همت وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عمان، اتاق بازرگانی و با حضـور بیـش از صد شـرکت داخلی و خارجی و مشـارکت کارشناسـان، مسئولین و فعالان اقتصادی ایران و عمان، و برگـزاری بیـش از ده ها نشسـت تخصصـی و بیـش از ۵۰۰ ملاقات تجـاری و ایجاد تفاهمنامـه همـکاری بیـن شرکت های داخلـی و خارجـی در روز ۳۰ مهرماه در تهران برگزار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.