بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

پیش رویداد شبکه سازی ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران در اصفهان برگزار می شود

پیش رویداد مکرانو شبکه سازی و به هم رسانی ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران با حضور مشاور سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاران اتاق بازرگانی در اصفهان برگزار می شود.

پیش رویداد شبکه سازی ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران در اصفهان برگزار می شود
تین نیوز

دبیر کارگروه توسعه دریا محور اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان گفت: پیش رویداد «مکرانو» شبکه سازی و به هم رسانی ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران با حضور مشاور سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاران اتاق بازرگانی در اصفهان برگزار می شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی وطن دوست با اشاره به اینکه پیش رویداد «مکرانو» توسط اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان با همکاری مجموعه پیشرفت منطقه ای رویش نوین نصیر ایرانیان برگزار می شود افزود: این رویداد از ساعت ١۴ تا ١٩ امروز، چهارشنبه ٢۴ مردادماه با حضور شرکت های فناور و دانش بنیان، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و فعالان اقتصادی در ساختمان مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وطن دوست ادامه داد: خدمات فنی و مهندسی مرتبط با دریا، کشاورزی و شیلات، تجارت و بازرگانی و آب و محیط زیست از مهمترین محورها و پنل های تخصصی این رویداد است.

وی اظهار داشت: آشنایی با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و مطالعاتی در سواحل مکران، ارائه طرح های برگزیده به سرمایه گذاران، معرفی طرح های برگزیده جهت پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برگزاری تور تجاری به سواحل مکران برای برگزیدگان و حمایت مادی و معنوی از هسته های نوپا و ایده های نوآورانه از جمله مزایای برگزاری این رویداد محسوب می شود.

وی اضافه کرد: علاقمندان برای ارسال طرح و ثبت نام در این رویداد می توانند با مراجعه به تارنمای رویداد و یا با شماره ۰۹۱۳۶۹۸۶۳۱۷ تماس حاصل کنند.

وطن دوست خاطرنشان کرد: کارگروهی بنام توسعه دریا محور در اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان قرار دارد که جمعی از فارغ التحصیلان و متخصصان حوزه توسعه منطقه ای و توسعه اقتصاد منطقه ای در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: با توجه اینکه مساله خشکی زاینده رود و آلودگی هوا از جمله مسائل مزمن استان و بطور مشخص شهر اصفهان محسوب می شود که بطور عمده ناشی از تراکم و تمرکز اقتصادی و جمعیتی در اصفهان است و از طرفی با توجه به اینکه محدودیت توسعه در اصفهان وجود دارد اما نباید توسعه این کلانشهر متوقف شود این کارگروه بنا بر آن دارد که این استان را با ظرفیت ها و فرصت هایی که در دریا و سواحل و بطور مشخص در سواحل مکران وجود دارد، آشنا کند.

دبیر کارگروه توسعه دریا محور اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سواحل مکران از فرصت ها و ظرفیت های بسیار با ارزشی برخوردار است ادامه داد: این سواحل به عنوان منطقه استراتژیک و بسیار مهم برای کل کشور محسوب می شود.

وی افزود: در صورتیکه استان اصفهان و شرکت های اصفهانی و مدیران و کارشناسان اصفهانی به عرصه دریا توجه داشته باشند نه تنها به رشد، توسعه و تحول اصفهان کمک می کنند بلکه یک نقش آفرینی ملی هم برای توسعه اقتصاد کل کشور ایفا می کنند که به نوعی یک بازی بُرد بُرد برای اصفهان، کشور و مردم بومی آن مناطق در شهرهای استان هرمزگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وطن دوست با اشاره به اهداف رویداد شبکه سازی فعالان و به هم رسانی ظرفیت های استان اصفهان و سواحل مکران، اضافه کرد: اعضای این کارگروه سفری به منطقه مکران داشتند و با ظرفیت های آن منطقه آشنا شدند و از طرفی با ظرفیت های اقتصادی، انسانی و فنی و مهندسی استان اصفهان آشنایی کامل دارند که در نهایت به تعیین راهبردها و رسیدن به طرح هایی که قابلیت اجرا شدن در منطقه هدف و سواحل مکران را داشته باشند منجر خواهد شد.

سواحل راهبردی مکران در جنوب شرق ایران، سواحلی اقیانوسی متصل به اقیانوس هند از جاسک هرمزگان در غرب تا گواتر سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی در شرق است. سواحلی که به گواه بسیاری اکسیژن توسعه ایران است و از این رو دولت در سال های گذشته گام های بلندی را برای ارتقای این منطقه از طریق توسعه زیرساخت های عمرانی و حمل و نقل بویژه در بندر چابهار برداشته است.

پیش رویداد مکرانو شبکه سازی و به هم رسانی ظرفیت های اصفهان و سواحل مکران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.