بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

تدوین برنامه ها و اهداف سازمان بنادر و دریانوردی هم راستا با برنامه دولت وفاق ملی و برنامه هفتم توسعه

اهداف و برنامه های این سازمان نیز هم راستا با برمامه های دولت وفاق ملی و مبتنی بر برنامه توسعه هفتم برنامه ریزی و تعریف می شود.

تدوین برنامه ها و اهداف سازمان بنادر و دریانوردی هم راستا با برنامه دولت وفاق ملی و برنامه هفتم توسعه
تین نیوز

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه، راهبرد دولت چهاردهم است، تاکید کرد: اهداف و برنامه های این سازمان نیز هم راستا با برمامه های دولت وفاق ملی و مبتنی بر برنامه توسعه هفتم برنامه ریزی و تعریف می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل ​​​​​​از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدحسین علامه در همایش معاونان برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور، گفت: برنامه توسعه دریا محور، در قالب برنامه جامع اقدام مصوب هیات وزیران، تدوین شده و با بُرش سالانه و استانی در اهداف و برنامه های سازمان بنادر قرار گرفته است.

علامه با تاکید بر ضرورت رعایت انضباط مالی، اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات، ارزیابی مستمر فرآیندها و عادت نکردن به روش ها و فرایندها متعارف همواره باید در سرلوحه امور مالی بنادر و ستاد باشد.

وی با بیان اینکه آموزش مستمر و به روز سازی دانش کارکنان مالی و مدیران، ما را از هرگونه بی انضباطی مالی بیمه می کند، افزود: آموزش و ارزیابی مداوم فرایندها سبب می شود، به دیده شک و تردید به روند و روال های معمول و متعارف نگاه کنیم و به مستندات توجه بیشتری کنیم.

وی با تاکید بر وصول مطالبات و لزوم کاهش بدهکاران سازمان بنادر و دریانوردی، خاطر نشان کرد: مطابق با قانون و برای شفافیت هرچه بیشتر در مسائل مالی، باید صد در صد درآمد ناشی از عملیات انجام شده در بنادر، به موقع و در زمان خودش، وصول شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادرودریانوردی با بیان اینکه هیچ گونه قصوری در در دریافت کامل مطالبات و کاهش بدهکاران مالی پذیرفتنی نیست، افزود: سامانه صورت حساب الکترونیکی، موسوم به "بیلینگ" در بندر شهید رجایی به صورت پایلوت در دست اجراست و بلافاصله پس از اجرای دوره آزمایشی در سایر بنادر نیز اجرایی خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی با بیان اینکه این سازمان به یک سامانه تحت وب در حوزه مالی نیاز مبرم دارد، تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر " اجرایی سازی سامانه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" در سه بندر مهم کشور بوده است.

علامه اضافه کرد: این سامانه سازمان بنادر را به سازمان راهبردی و هدفمند تبدیل می کند هرگونه اقدام توسعه ای و سرمایه ای، بر اساس چشم انداز و مبتنی بر اهداف اجرا می شود.

تاکید بر شفافیت و انضباط مالی

در این همایش، همچنین لقمان پارسی نیا، مدیرکل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر "رعایت پرداخت دقیق سقف حقوق و دستمزد" و "کنترل و هدفمند بودن ماموریت های کارکنان" تاکید کرد.

مدیرکل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر " شفافیت و انضباط مالی " در این سازمان، " جذب مطالبات و کاهش بدهکاران را مسئله جدی و قابل پیگیری در بنادر کشور برشمرد .

پارسی نیا گفت: کاهش هزینه های جاری از سیاست های مهم سازمان بنادر است.

رتبه اول سازمان بنادرودریانوردی در سطح دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۳

در این همایش، محمدعلی یزدانی، مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی، برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی نیز از تدوین اهداف و برنامه های این سازمان در سال ۱۴۰۳ به همراه بودجه مورد نیاز خبر داد

یزدانی همچنین احصای تکالیف سازمان بنادر در برنامه هفتم توسعه؛ تامین و تخصیص اعتبارات جاری و سرمایه ای ستاد و بنادر و تطبیق بودجه جاری و سرمایه ای سال ۱۴۰۲ بر اساس ماده ۲۶ آیین نامه مالی و ابلاغی به بنادر را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی، برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از کسب رتبه اول در سطح دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

بازنگری در مشاغل دریایی

همچنین در این همایش نورالله عباسی، مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادر نیز با اشاره به راهبری و پیاده سازی سامانه جامع منابع انسانی، بر اصلاح ساختار سازمانی تاکید کرد و از بازنگری در مشاغل دریایی خبر داد.

به گفته عباسی، راهبری و توسعه فرهنگ سازمان و راهبری و اجرای سامانه آرشیو اسناد بالادستی از جمله اهداف و برنامه های این اداره کل در سال جاری قلمداد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.