بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور پس از وقفه 5 ساله/جزئیات بیست وهشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی

تقدیر از دریاییان نمونه سال 1403؛ توسعه دریایی در بستری ایمن با مشارکت عمومی

برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور پس از وقفه 5 ساله/جزئیات بیست وهشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی
تین نیوز |

​عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور وگرامیداشت روز جهانی دریانوردی با شعار «توسعه دریایی در بستری ایمن با مشارکت عمومی» با حضور مقامات کشوری و لشکری، مدیران و مسئولان ارشد ارگان های دریایی ، مدیرعامل، اعضای هیات عامل و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و دست اندرکاران و فعالان دریایی کشور نهم مهرماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان با اشاره به اینکه همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور پس از وقفه 5 ساله برگزار می شود، اظهار داشت: همایش قبلی ۲۸ بهمن ماه 1398 در تهران برگزار شد که پس از آن به علت شیوع ویروس کرونا برگزاری این همایش متوقف شد و امسال بیست وهشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با تولیت سازمان بنادر و دریانوردی و به میزبانی شرکت ملی نفتکش ایران و با حضور و مشارکت همه شرکت ها و ارگان های دولتی و غیردولتی فعال در شقوق مختلف دریایی، بندری، محیط زیست، شیلات، تشکل‎ ها و انجمن های تخصصی، صنایع دریایی، شرکت های نفتی، دانشگاه ها و پژوهشکده ها، ، شرکت های خدمات دریایی و بندری و کشتیرانی و ... روز دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های نورالرضا (ع) تهران  برگزار می شود.

همایش ارگانهای دریایی فرصتی مناسب برای تقویت همگرایی

مرزبان تصریح کرد: همایش سالانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور، نمایش اقتدار جامعه دریایی و یکی از راهکارهای ایجاد هماهنگی بین ذی نفعان و فرصتی مناسب برای اعضاء جامعه دریایی بزرگ کشور است تا با ایجاد هماهنگی درتمامی سطوح در کنار یکدیگر جمع شوند و به تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بیشتر بپردازند و با طرح مسائل و مشکلات خود، راه حل های مناسبی برای آنها بیابند.

به گفته وی، دبیرخانه دائمی هماهنگی ارگان های دریایی فرصتی مناسب برای این بخش در جهت ایجاد همگرایی بیشتر است و این دبیرخانه می تواند محلی برای هم اندیشی و هماهنگی بین ارگان های دریایی به همراه بخش خصوصی باشد.

مرزبان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حاکمیت و مدیریت امور دریایی کشور و دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی، متعهد است که نقش خود را در این زمینه ایفاء نماید و امید است، در آینده نیز اقدامات خود را در این زمینه تقویت کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت برگزاری هرچه بهتر گردهمایی سالانه مدیران ارشد ارگان های دریایی، از سازمان ها و شرکت های فعال دریایی و بندری خواست در برگزاری پررنگ تر و با نشاط تر این رویداد، حداکثر مشارکت و همکاری را در این زمینه داشته باشند.

 تشریح برنامه های همایش بیست و هشتم

مرزبان با اعلام اینکه بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور از ساعت 30/14 تا 30/21 روز دوشنبه 9 مهرماه سال جاری برگزار می شود، گفت: همانند سال های گذشته ، مقامات کشوری و لشکری، مدیران و مسئولان ارشد شرکت ها و فعالان دریایی کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گفته مرزبان، در این مراسم پس از ارائه نتایج پنل های تخصصی توسط مسئولان پنل ها و سخنرانی های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و تعدادی از مدیران ارشد ارگان های دریایی،  بیانیه پایانی بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی قرائت و به تصویب شرکت کنندگان خواهد رسید.

مرزبان با بیان اینکه برای این همایش، 3 پنل تخصصی با 10 محور زیرمجموعه در نظر گرفته شده است تا اهم موضوعات و چالش های پیش رو در حوزه های مرتبط مورد بررسی قرار گیرد، گفت:کارگروه اجرایی این پنل ها از مدتی قبل تشکیل و برنامه ریزی های لازم انجام شده و قرار است ، نشست های این سه پنل تخصصی قبل از برگزاری همایش اصلی، در روزهای دوشنبه و چهارشنبه 2 و 4 مهرماه برگزار شود و نتیجه و جمع بندی مطالب مطرح شده در این پنل ها در روز همایش ارائه خواهد شد.

بررسی چالش های پیش روی ارگان های دریایی در  3  پنل تخصصی

وی ، پنل های تخصصی همایش بیست و هشتم ارگان های دریایی را پنل های"ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی"، "توسعه بنادر و لجستیک" و "صنایع دریایی و فناوری های نوین"  اعلام کرد.

مرزبان توضیح داد: با توجه به اهمیت و جایگاه دریانوردان و کشتیرانی ایمن و نیز شعار امسال سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO ) تحت عنوان «ناوبری آینده : اول ایمنی» ، در پنل تخصصی اول "ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی" مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ، "حفاظت و بهره برداری پایدار از منابع دریایی"،" نقش سرمایه انسانی در توسعه دریامحور؛ چالش ها و فرصت ها"،" حفظ و ارتقای امنیت دریانوردی" و" پنجاه سالگی مارپل؛ فرصت ها و چالش ها در اجرا" 4 محور پنل "ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی" است که به ریاست شرکت ملی نفتکش برگزار می شود.

وی بیان کرد: دومین پنلی که قرار است در بیست و هشتمین همایش ارگان های دریایی برگزار شود، "توسعه بنادر و لجستیک" است که در 3 محور" نقش طرح های جامع در توزیع متوازن بنادر"،" نقش نوین بنادر در زنجیره  تامین و چالش های پیش رو" ، "تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی دربنادر ایران" به ریاست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود.

مرزبان افزود: موضوع پنل تخصصی سوم، "صنایع دریایی و فناوری های نوین" است که در 3 محور "بررسی چالش های صنعت کشتی سازی و تعمیرات با رویکرد نوسازی و توسعه ناوگان"، "رویکردهای همخوانی فناوری های نوین و الزامات آیمو با نگاه به صنایع دریایی داخل کشور"، "حرکت به سمت صنایع دریایی نسل چهار " است که به ریاست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  مورد بررسی قرار می گیرد.

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی با بیان اینکه این پنل ها فرصتی است تا دیدگاه ها و نظرات به علاوه چالش های پیش روی آنها مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد، از مدیران و کارشناسان ارگان های دریایی کشور خواست در این پنل های تخصصی حضور فعال داشته باشند.

تقدیر از دریاییان نمونه 1403

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی نیز در راستای هماهنگی و همراهی با جامعه بین المللی دریانوردی ذیل اهداف و برنامه های سازمان بین المللی دریانوردی امسال  (IMO) همزمان با بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور برگزار می شود و در این مراسم از دریاییان نمونه سال ۱۴۰۳ در سطوح مختلف از جمله اساتید دانشگاه و پژوهشگران دریایی، مدیران عامل، پیشکسوتان دریایی، افسران وکارشناسان، ایثارگران دریایی، مدیران روابط عمومی، مدیران دریایی و شرکت های کشتیرانی قدردانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.