بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
در دومین روز از شانزدهمین همایش قیر و آسفالت مطرح شد:

شاخص‌ کیفیت قیر طی ۵ سال آینده به سطح مطلوبی می رسد

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در حاشیه دومین روز شانزدهین همایش قیر و آسفالت از بهبود مستمر شاخص کیفیت قیر کشور خبر داد.

شاخص‌ کیفیت قیر طی ۵ سال آینده به سطح مطلوبی می رسد
تین نیوز |

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در حاشیه دومین روز شانزدهین همایش قیر و آسفالت از بهبود مستمر شاخص کیفیت قیر کشور با انجام پروژه های تحقیقی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از استودیو شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات، محمدمهدی حیدری در پنل مسائل راهبردی قیر و آسفالت کشور اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین‌ مصرف‌کننده قیر و آسفالت در کشور، همواره سلامت و کیفیت قیر را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات به عنوان بازوی دانشی وزارت راه، مسکن و شهرسازی مطرح می‌باشد گفت: طبق مصوبه شورای فنی وزارتخانه، برنامه‌ریزی کنترل کیفی را به صورت متمرکز در مرکز تحقیقات انجام می‌دهد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین افزود: علاوه بر این در بحث کیفیت گواهینامه‌های قیر نیز اتفافات خوبی افتاد و در حال حاضر حدود ۶۰ کارخانه گرید‌بندی شده‌اند و از سطح مطلوبی برخوردار هستند که علاوه بر نیاز بازار داخل، فضای مناسبی نیز برای صادرات فراهم شده است.
حیدری سپس گفت: در بحث دوجداره کردن تانکرهای قیر هرچند که در ابتدا حدود یک همت آورده مالی برای کشور برآورد شده بود، اما امروز بسیار بیش از این‌ آورده را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در حوزه نشریات و پهنه‌بندی قیر هم اقدامات خوبی صورت گرفت و با وجود مشکلات اولیه و بعضاً فشارهایی که برای استقرار آزمایشگاه‌ها در کارخانه‌ها آورده می‌شد، امروزه کیفیت قیر به سطح مطلوبی رسیده است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پایان با اشاره به لزوم تعامل مرکز تحقیقات با شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات و محدودیت‌های بودجه‌ای در کشور، ارزش فعلی راه‌های کشور ۹ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲ تا ۶ درصد هزینه نگهداری دارد که متاسفانه اعتباری برای آن وجود ندارد و در مطلوب‌ترین حالت ۱۰ درصد این اعتبار تامین می‌شود؛ لذا ناگزیر به استفاده از فناوری‌های نوین در بخش استفاده از پودر لاستیک، آسفالت گوگردی، قیر پلیمری و غیره هستیم که مرکز تحقیقات به عنوان مرکزی حاکمیتی تمام حمایت خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت استانداردسازی و سپس استفاده در حوزه احداث بکار می‌گیرد.

سید حسین میرشفیع در پنل مسائل راهبردی قیر و آسفالت کشور ضمن تشکر از اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: هر دوره که این‌ نمایشگاه برگزار می‌شود رویکرد و روحیه جدیدی را در سطح کشور شاهد هستیم که امید به پویایی این صنعت در آینده را دوچندان می‌سازد.
وی بیان کرد: قیر سرمایه جدی در کشور است که در شرایط کنونی، با دور زدن تحریم‌ها توانسته نقش برجسته‌‌ای را اقتصاد کشور ایفا کند.
مشاور وزیر در امور زیربنایی گفت: در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه داخلی و همچنین دریافت مستقیم قیر از وزارت نفت شاهد بودیم که گامی مهم در راستای تقویت کنترل کیفیت قیر کشور بوده است.
میرشفیع سپس با اشاره به نقش وزارتخانه در ارتقا کیفیت قیر کشور اظهار داشت: طبق برآوردهای صورت گرفته سالانه باید ۲۰ هزار راه آسفالت شود که با توجه به امکانات و منابع موجود عملیاتی نیست، لذا با توجه به اینکه ارائه خدمت به مردم در اولویت وزارتخانه قرار دارد تمام تلاش وزارتخانه بر این است که با ارتقا شاخص‌ها، کیفیت قیر بهتری را داشته باشیم که به نظر می‌رسد ظرف ۵ سال آینده به شاخص مطلبی در این حوزه برسیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات هم در حوزه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و هم مهندسی ارزش از امکانات خوبی برخوردار است، در حوزه کمک‌های مردمی نیز که بیشتر به سمت خیرین فکری هستند تلاش بر نوآوری داریم که با توجه به ساختارهای موجود در وزارت راه امیدواریم در حوزه تولید دانش نظم بیشتری پیدا کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    خدا وکیلی ببین چی شده که یه نفر که هیچ سابقه، تحصیلات و تجربه ای در زمینه روسازی راه(قیر و آسفالت) ندارد، در خصوص کیفیت قیر اظهار نظر می کند. بیشترین آسیب را این افراد به بدنه کشور وارد کردند که در دولت سیزدهم با دست کردن انگشتر و تسبیح انداختی از قعر ادارات به پست و مقامی رسیدند و الان با کمال تأسف نسبت به مطلوبیت و کیفیت قیر حرف می زنند.