تقدیر استاد دانشگاه شریف از شهرداری تهران برای اهتمام در برقی سازی
دومین جلسه هم اندیشی «تهران آینده، بهگشت مهارت و مدیریت» با عنوان برقی سازی حمل ونقل کلان شهری، امکان سنجی، الزامات و ضرورت ها برگزار شد.
دومین جلسه هم اندیشی «تهران آینده، بهگشت مهارت و مدیریت» با عنوان برقی سازی حمل ونقل کلان شهری، امکان سنجی، الزامات و ضرورت ها برگزار شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، دومین جلسه هم اندیشی «تهران آینده، بهگشت مهارت و مدیریت» با عنوان برقی سازی حمل ونقل کلان شهری، امکان سنجی، الزامات و ضرورت ها با حضور مسعود ندافان سرپرست موسسه آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران، محسن هرمزی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد منتظری مدرس دانشگاه و نماینده UITP در ایران، معین معینی استاد دانشگاه شریف، محمد حسین نوروزی دبیر کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران، سید مهدی حسینی مدیرکل بودجه، تسهیل سرمایه گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا و محمد حسین بوچانی رئیس هیئت اندیشه ورز موسسه آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران برگزار شد.
◄ دومین رویداد تخصصی *تهران آینده، بهگشت مهارت و مدیریت*
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این نشست با تاکید بر اینکه مهم ترین اثر برقی سازی حمل ونقل شهری بر کاهش آلودگی هوا و افزایش سلامت شهروندان است، اظهار کرد: شرایط خاص جغرافیایی شهر تهران و قرارگیری کوه ها در اطراف آن موجب تلنبار شدن هوای آلوده و عدم برون رفت از شهر می شود و ما باید خود را با طبیعت سازگار کنیم.
سید مهدی حسینی مدیرکل بودجه، تسهیل سرمایه گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا هم در این نشست مطرح کرد: یکی از راهکارهایی که در موضوع برقی سازی حمل ونقل عمومی مطرح است، استفاده از تجارت کشورهای دیگر چه در آسیا، اروپا و... است چرا که تجربه هر کشور را که مشاهده کنیم، شاهد خواهیم بود که هریک فرمولی برای برقی سازی حمل ونقل عمومی خود دارند.
معین معینی استاد دانشگاه شریف نیز در این نشست با اشاره به اینکه جای تقدیر و تشکر دارند که در شهر تهران به حوزه برقی سازی حمل ونقل عمومی ورود کردند، اظهار داشت: توسعه حمل ونقل برقی می تواند سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، بهبود کارایی مصرف انرژی، امکان استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به واردات سوخت های فسیلی شود.
محمد حسین نوروزی دبیر کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران هم در این نشست با تاکید بر اینکه بسیاری از این پروژه ها اگر رخ ندهند؛ در جای خود باقی خواهیم ماند، بیان کرد: برای اجرای این ابر پروژه ها نیاز به مدیران شجاع است تا بتوانیم آن ها را به انجام برسانیم. شک نداریم که برقی سازی اقدام لازم است، بسیارخوب است که در سطح شهر به این موضوع فکر کنیم و در این زمینه اقدام کنیم.
محمد منتظری مدرس دانشگاه و نماینده UITP در ایران همچنین در این نشست با اشاره به اینکه سه گروه مسافر داریم، بیان داشت: یک گروه همیشه از مترو استفاده می کنند و یک گروه در هیچ زمانی از حمل ونقل عمومی استفاده نمی کنند، هنر ما این است که گروه میانی را که شاید ۷۰ درصد مسافران را تشکیل دهند از وسایل نقلیه خودشان پیاده کنیم و سوار سیستم حمل ونقل عمومی کنیم. در این راستا باید بر روی پروژه و این موضوع که با انجام چه کاری می توانیم شهروندان را به استفاده از حمل ونقل عمومی تشویق کنیم، مطالعه و بحث کنیم. هزینه استفاده از حمل ونقل عمومی، امنیت، آرامش، نظافت و نوع برخورد پرسنل از جمله مسائلی است که باید به آن ها توجه شود.
محمد حسین بوچانی رئیس هیئت اندیشه ورز موسسه آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه برقی سازی حمل ونقل عمومی صرفا از عهده شهرداری بر نخواهد آمد و به یک جهش فرهنگ سازی نیاز داریم، گفت: هریک از متغیرها باید نقش خود را به نفع پایین ترین دهک های شهروندی ایفا کنند. این پروژه باید به گونه ای باید طراحی شود که پایین ترین دهک های جامعه بیشترین بهره را از آن داشته باشند.