بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

◄ بهانه‌ای برای کم‌کاری در صنعت هوایی وجود ندارد / لزوم اجرای آزادسازی با بالاترین سطح خدمات و ایمنی

◄ بهانه‌ای برای کم‌کاری در صنعت هوایی وجود ندارد / لزوم اجرای آزادسازی با بالاترین سطح خدمات و ایمنی

تین نیوز | رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است با کاهش تحریم ها، دیگر هیچ بهانه ای برای کم کاری در صنعت هوانوردی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، سید مهدی هاشمی، چهارم تیرماه، در اختتامیه همایش ایمنی در حمل‌ و نقل هوایی، اظهار کرد: برگزاری این همایش از کارهای به تاخیر افتاده ما بود که سازمان هواپیمایی آن را به جا آورد.

وی ایمنی را اولین و مهم ‌ترین دستور کار سازمان هواپیمایی دانست و افزود: همه مسولان کشوری و لشکری و مجلس، موضوع ایمنی را با نگاه ویژه ای رصد می کنند و شاخص رضایتمندی و جلب رضایت مسئولان و مردم از صنعت حمل و نقل هوایی، ایمنی است، در واقع با این شاخص عملکرد مدیران این صنعت سنجیده می‌شود.

هاشمی ایمنی را یک اصل اجتناب ناپذیر عنوان کرد و ادامه داد: آمار نشان می دهد که در ایران و جهان، شاهد افزایش ایمنی بوده ایم اما آنچه مورد مطالبه جدی تر است، عملکرد بهتر و قدرتمندتر در این عرصه است و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: این مساله، مطالبه جدی کمیسیون است، ما بحث حمل و نقل هوایی را در دستور کار داریم و در راستای افزایش ایمنی در این حوزه از هیچ‌گونه حمایتی دریغ نمی کنیم.

هاشمی با بیان این که اولین شاخص ارزیابی مدیران در وزارت راه و سازمان هواپیمایی، ایمنی در حمل و نقل هوایی است، اضافه کرد: با توجه به حضور یک چهره علمی در ریاست سازمان هواپیمایی، انتظار داریم وی با توجه به همه تجربه های گذشته و ظرفیت های موجود، در وهله اول به این موضوع بپردازد.

وی افزود: قوانین متعددی در این حوزه داریم که در زمان خود اجرا نشد و امروز رئیس سازمان هواپیمایی باید علاو بر وظایف خود، وظایف قضا شده گذشته را نیز انجام داده و در این باره پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با شناختی که از روحیه وزیر راه دارم، اطمینان دارم از هیچ حمایتی برای ارتقا سطح کیفی و کمی و توسعه خدمات در این صنعت با رعایت ایمنی که اصلی ترین بحث است، دریغ نخواهد داشت.

وی گفت: اگر قرار است آزادسازی نرخ خدمات حمل‌ و نقل هوایی انجام شود، انتظار داریم که در بالاترین سطح استاندارد خدمات حمل و نقل هوایی و ایمنی پرواز، صورت بگیرد.

هاشمی با بیان این که رشد بالایی در صنعت حمل و نقل هوایی اتفاق افتاده، ادامه داد: البته هنوز با آنچه مورد انتظار و در شان ملت ایران است، فاصله داریم.

لزوم تولید علم در حمل و نقل هوایی
وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر تولید علم توسط نخبگان در حوزه های مختلف، اظهار کرد: در صنعت حمل و نقل هوایی، تا به امروز تولید علم قابل توجهی نداشته ‌ایم و در بسیاری موارد، مصرف ‌کننده بوده ایم اما انتظار داریم با رعایت همه اصول و جوانب در خط مقدم تولید علم در این صنعت هم حضور پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون عمران گفت: در صنعت حمل و نقل هوایی ظرفیت بالایی برای تولید ثروت وجود دارد اما وضعیت ما در این بخش، بهبود قابل توجهی نداشته است.

لزوم تولید ثروت از صنعت هوانوردی کشور
هاشمی تاکید کرد: انتظار ما این است که برنامه ای تهیه شود و ما بهبود اضطراری و اساسی در این بخش را در دستور کار داشته باشیم تا از منابع تولید ثروت در این بخش، نه تنها این بخش بلکه سایر بخش‌های حمل و نقلی نیز بهره‌ مند شوند.

وی با بیان این که جنبش نرم‌افزاری در صنعت هوایی، بسیار امکان پذیر است، ادامه داد: ما منابع و ثروت‌ های زیادی در این عرصه داریم اما مهم‌ترین آن، نیروی انسانی ماست.

عملکرد ضعیف در تربیت نیروی انسانی
رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در تربیت نیروی انسانی در این بخش، بسیار ضعیف کرده ایم البته باید توجه کنیم که این مساله، یک برنامه طولانی مدت است و زودبازده نیست.

هاشمی با بیان این که متاسفانه جابجایی ها در صنعت هوانوردی ما زیاد بوده، اضافه کرد: بسترهای رفع تحریم فراهم شده و دیگر بهانه ای برای کم کاری در این صنعت وجود ندارد و اگر بخواهیم تصور کنیم که اولین و مهم ترین استفاده ما از این فرصت در کجا باید باشد، باید گفت در این صنعت و در بخش ایمنی.

بازدید کمیسیون عمران از سازمان هواپیمایی در ماه رمضان
وی در پایان گفت: کمیسیون عمران در ماه مبارک رمضان، بازدیدی از سازمان هواپیمایی کشوری خواهد داشت، در این دیدار جلسه ای با مسئولان سازمان خواهیم داشت که در آن، درباره بند بند اجرای قانون برنامه پنجم در بخش هوایی از سازمان سؤال خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن

    ای جانم! سید شد رئیس کمیسیون عمران!!؟ خبر نداشتم! ولی خوبه همه تیم دولت دهم دارن یجورایی برمی گردند راس کار!! همین سید بزرگور قائم مقام دکتر بهبهانی بود در وزارتخونه! حالابا این اوضاع دوست دارم ببینم کیه که پروژه مسکن مهر و… را بزنه زمین و انجام نده!!