بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ریلی تا افزایش ۱۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در سال ۹۴

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ریلی تا افزایش ۱۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در سال ۹۴

تین نیوز | برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ریلی، برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در سال ۹۴، اعتصاب راهبران قطار در آلمان، راه اندازی کتابخانه های قطار و حمل کتاب های ناشران، ترانزیت سیمان طبس با حمل و نقل ریلی برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.
به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است: 

خط دوم ریلی بندر امام - اهواز به بهره برداری می رسد

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب گفت: خط دوم ریلی بندر امام- اهواز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. وی گفت: عملیات ساخت خط دوم بندر امام - اهواز به طول 110کیلومتر هم اینک در مرحله روسازی قرار دارد که در این چارچوب و بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه خاتم الانبیا ریل مورد نیاز خط از کارگاهی واقع در محدوده یزد - بافق تامین می شود.

اعتصاب راهبران قطار در آلمان آغاز شد
راهبران قطار آلمان از ، سه شنبه، مجددا اعتصاب کردند. بنا بر اعلام اتحادیه لکوموتیورانان آلمان (GDL) این اعتصاب ها روز سه شنبه حرکت قطارهای حمل و نقل کالا در آلمان را متوقف کرد و از چهار شنبه شب ساعت 2 نیز به حمل و نقل مسافری گسترش پیدا کرد.

خیز نمایشگاه بین المللی ریلی به سوی نمایشگاه های مطرح دنیا
محتشم امیری رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته با اشاره روند روبه رشد نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته گفت: این نمایشگاه در دو سه سال آینده یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های ایران خواهد بود. 
          
خط آهن تهران جنوب در منطقه لرستان بازگشایی شد
علیزاده مدیر کل راه آهن ناحیه لرستان گفت: خط آهن تهران جنوب که  بر اثر خروج دو واگن از یک قطار باربری در محدوده ایستگاه کشور مسدود شده بود، با تلاش ماموران راه آهن بازگشایی شد.

تولید بیش از هزار دستگاه واگن باری و مسافری در كشور
مدیرعامل شرکت واگن پارس گفت: یک هزار دستگاه واگن باری در یکسال آینده تولید و تحویل شبکه حمل و نقل ریلی کشور خواهد شد. محمدمحمدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه خرید هزار دستگاه واگن باری با شرکت ریل ترابر سبا افزود: شرکت ریل ترابر سبا از هشت ماه گذشته قراردادی را برای ساخت 100 دستگاه واگن مسافری با واگن پارس امضا کرده وحالا می خواهد با هدف حمایت از توان داخلی قرارداد تحویل  هزار دستگاه واگن باری نیز بین دو شرکت به امضا رساند.

یورو آسیا به ایستگاه تبریز رسید
قطار گردشگری «یورو آسیا» روز شنبه 26 اردیبهشت وارد تبریز شد. سرپرست گروه گردشگران اروپایی این قطار، هدف اصلی سفر آنها به ایران را گشت و گذار در محل عبور جاده ابریشم و آشنایی با فرهنگ و تمدن این کشور کهن عنوان کرد. هلموت میشل گفت: این قطار گردشگری متشکل از 44 نفر است که از چهار کشور اروپا و آمریکای جنوبی گردهم آمده‌اند تا با جاذبه‌های تاریخی دنیا آشنا شوند.

برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در سال ۹۴
معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در همایش فرصت های سرمایه گذاری از هدفگذاری برای افزایش ۱۵۰ درصدی ترانزیت کالا در شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت:‌ برای جذاب کردن مسیرهای ریلی کشور اقدام به ارائه تخفیفاتی به صاحبان بار کردیم.
حسین عاشوری اظهار کرد:‌ برای سال 94 در زمینه ترانزیت و جابجایی کالاهای بین‌المللی هدفگذاری کرده‌ایم که در سال جاری این میزان 150 درصد افزایش یابد. سال گذشته حدود 800 هزار تن ترانزیت توسط شبکه ریلی کشور انجام شد.

سیمان طبس با حمل و نقل ریلی ترانزیت می‌شود
محمد اقبالی مدیرکل راه آهن شرق گفت: پس از ایجاد امکان بارگیری زغال سنگ در معادن پروده طبس در حال حاضر تمهیدات لازم برای بارگیری سیمان طبس در دست اقدام است که پیمانکار خط ریلی کارخانه سیمان به‌زودی آغاز به کار می‌کند.

10 هزار تن ریل برای راه ‌آهن ملایر- کرمانشاه ، خریداری شده است
مهندس مجتبی نیک‌ کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بودجه امسال راه ‌آهن غرب ، که پیش از این قرار بود ، 150 میلیارد تومان باشد ، 168 میلیارد تومان تعیین شد و دولت مصوب کرد ، تا 110 میلیون یورو فاینانس، به طرح راه آهن ملایر- کرمانشاه داده شود و320 میلیون یورو فاینانس هم ، برای مسیر کرمانشاه- خسروی، اختصاص داده است.

راه اندازی کتابخانه های قطار و حمل کتاب های ناشران
در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران تفاهم نامه همكاری بین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شركت حمل و نقل ریلی رجا امضا شد.  این تفاهم نامه كتابخوانی با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدحسن موسوی‌نژاد، مدیر عامل شركت حمل و نقل ریلی رجا منعقد شد.

تدوین چشم‌انداز ویژه برای ۶ منطقه اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا
لوبینو،رئیس اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیادرچهارمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه‌آهن اظهارداشت:  چشم‌انداز ویژه برای راه‌آهن‌های دنیا و برنامه‌های عمل استراتژیک در ۶ منطقه این اتحادیه بین‌المللی تهیه شده است و چشم‌انداز منطقه خاورمیانه و توجه به اقدامات مناسب دفتر منطقه‌ای خاورمیانه در تهران نیز به تدوین رسیده است.

ریل‌گذاری مسیر تهران- ساوه و زیرسازی ساوه- همدان تا پایان ۹۴

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام ریل‌گذاری خط آهن تهران ساوه تا پایان امسال خبر داد. سیدمسعود نصر آزادانی  درباره وضعیت پیشرفت پروژه ساخت راه‌آهن تهران- ساوه- همدان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر از پروژه ۲۷۰ کیلومتری خط آهن تهران- ساوه- همدان ریل‌گذاری شده است.

سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ریلی برگزار شد

سومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی ایران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۴ در تهران برگزار شد. سومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی ایران امسال با استقبال شرکت‌های داخلی و  خارجی مواجه شده و حضور این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.