بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

پیشرفت سالن مسافربری ایستگاه راه آهن همدان به ۸۹ درصد رسیده است

پروژه ساختمان ایستگاه و سالن مسافربری راه آهن همدان هم اینک سالن مسافربری این ایستگاه ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت سالن مسافربری ایستگاه راه آهن همدان به ۸۹ درصد رسیده است
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: پروژه ساختمان ایستگاه و سالن مسافربری راه آهن همدان هم اینک سالن مسافربری این ایستگاه ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجید صالحی امیر در حاشیه بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از روند ساخت ایستگاه مسافربری راه آهن همدان افزود: این پروژه با احتساب اجرای محوطه سازی سرویس بهداشتی، فصای سبز و دیگر موارد، در مجموع نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل آن نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

صالحی امیر عنوان کرد: بر اساس مکاتبات صورت گرفته از سوی استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در صورت تامین اعتبار، این پروژه تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: موضوع مربوط به تامین آب و برق مورد نیاز این پروژه نیز بررسی شده و به زودی مشکلات آن نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تاکید کرد: بر اساس رایزنی های صورت گرفته یک قطار پنج ستاره نیز به مسیر دوسویه همدان مشهد اضافه می شود.

وی ادامه داد: هم اینک ۲ قطار چهار ستاره در این مسیر مسافران را جابه جا می کند که به اضافه شدن یک قطار پنج ستاره کیفیت سفرهای ریلی استان افزایش می یابد.

ایستگاه راه آهن همدان به عنوان ایستگاه مرکزی راه آهن غرب کشور در ۱۲کیلومتری میدان امام در مرکز شهر همدان و در نزدیکی روستایی به نام رباط شورین قرار دارد.

این ایستگاه نوپا که در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۳۱۲ مترمربع ساخته شده است، در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور وقت ایران، افتتاح شد.

باتوجه به فاصله زیاد ایستگاه راه آهن همدان با مرکز این شهر، مسافرانی که بعد از اعلام تاریخ فروش بلیط قطار اقدام به خرید بلیط قطار همدان مشهد می کنند، باید قبل از حرکت قطار خود را به ایستگاه راه آهن همدان برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    سلام باافتتاح راه اهن تهران همدان سنندج هنوز به طور کلی ناتوان در سرویس دهی است که احتیاج دارند توجه لازم به هدایت اداری با مدیری قوی در راه اندازی کامل دارد