بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

برگزاری موفقیت آمیز مانور طرح اضطراری فرودگاه مشهد

برگزاری موفقیت آمیز مانور طرح اضطراری فرودگاه مشهد

تین نیوز| با هدف بررسی نحوهٔ فرماندهی، تعامل در ارتباط و چگونگی هماهنگی میان واحدهای فرودگاهی و استانی و فراهم کردن تجهیزات در مواقع بروز بحران، مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه مشهد انجام شد.
 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، صبح امروز چهارشنبه ۲۴ آذرماه، مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه مشهد با حضور نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار مدیریت بحران استان، نماینده ایمنی و استانداردهای فرودگاهی و مدیرکل ایمنی و نجات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان به‌عنوان فرمانده عملیات مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی مشهد٬ با مطلوب ارزیابی کردن این مانور گفت: سه اصل فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات به‌خوبی در این مانور لحاظ شد و عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات، تریاژ و انتقال مصدومین در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

محمدباقر قاسم‌زاده، تمرین برای کاهش خسارات مالی و جانی در هنگام بروز سوانح احتمالی، حضور به موقع و مؤثر در هنگام بروز بحران و برطرف کردن چالش‌ها را از جمله اهداف این مانور عنوان کرد و افزود: ارزیابی توانایی‌ها و تمرین وظایف کلیه ارگان‌های ذی‌ربط در هنگام بحران، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‌های مختلف اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه با سایر ارگان‌های دست‌اندرکار در شرایط اضطراری، فراهم بودن تجهیزات در شرایط اضطراری، رفع نواقص احتمالی بالقوه و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح؛ از سرفصل‌های اصلی و محوری برگزاری مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه مشهد بود.

قاسم‌زاده در ادامه به تشریح روند اجرایی مانور پرداخت و گفت: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده در جلسات هم‌اندیشی، صبح امروز مانور طبق سناریو و با اجرای دقیق دستورالعمل‌ها به اجرا درآمد و با به صدا درآمدن بوق آژیر، سریعاً اتاق بحران تشکیل و اطلاع‌رسانی به مسئولان مربوطه انجام شد. سپس دیده‌بان مانور پس از ثبت اطلاعات، موقعیت پرواز، تعداد مسافران و مقدار سوخت را به کلیه خودروهای آتش‌نشانی اعلام کرد و اطلاع‌رسانی لازم را طبق چارت مربوطه انجام داد و با هماهنگی‌های لازم، کلیه ارگان‌ها و سازمان‌های مدیریت بحران استان در محل حضور یافته و با تشکیل حلقهٔ حفاظتی توسط یگان‌های نظامی و انتظامی، عملیات اطفا حریق هواپیما، امداد و نجات مسافران و انتقال مصدومین فرضی انجام شد و نظارت کامل بر چگونگی روند امداد و نجات، توسط فرمانده مانور صورت گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اجرای دقیق سناریو و الزام به رعایت قوانین را از جمله مولفه‌های انجام موفقیت‌آمیز مانور مذکور دانست و افزود: کنترل لحظه‌ای مبادی ورودی و خروجی، نحوه تردد مدعوین و هنروران در حین اجرای مانور، جانمایی منطقه امن، محل تشکیل حلقه امنیتی، عدم تجمع بیش از حد تجهیزات و خودروها و موضع استقرار پرسنل ارگان‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی با موفقیت در دستور کار قرار گرفت.

قاسم‌زاده بیان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با به‌روزرسانی تجهیزات و ارتقای سطح آگاهی پرسنل، توانایی کنترل شرایط و برقراری ایمنی و امنیت را در فرودگاه داشته‌ایم و به سطح مطلوبی از اطمینان رسیده‌ایم و با اجرای مستمر این‌گونه مانورها، سطح آمادگی خود را حفظ خواهیم کرد.
گفتنی است؛ در برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، برای نخستین بار میزان سوخت مصرفی جهت ایجاد حریق به یک‌دهم کاهش یافت و از مواد اشتعال‌زایی استفاده شد که با قابلیت حداکثر اشتعال، کمترین آلودگی محیطی را در پی داشتند.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.