◄ ایرباس: چالش A380 در چین جنبه تجاری دارد
ایرباس برنامههایی برای کاهش تولید هواپیمای A380 تا 6 فروند در سال و پس از سال 2019 دارد.
مدیران ایرباس بر این باورند که راه همکاری صنعتی برای چین در مورد A380 هموار است اما مسئله اصلی در مورد قانع کردن شرکتهای هواپیمایی چینی بهمنظور خرید A380 و همچنین بحث سودآور بودن این سوپرجامبو برای این شرکتهاست.
رئیس بخش هواپیماهای تجاری ایرباس در کنفرانس مطبوعاتی 15 ژانویه چنین اعلام کرد: ما باید خطوط هوایی را بهمنظور افزایش سهم خود در بازار جهانی و با خرید A380 بهمنظور عملیاتی کردن این موضوع در فرودگاههای اصلی متقاعد کنیم.
در این کنفرانس سؤالی مبنی بر چگونگی ارائه دادن پیشنهاد مشارکت صنعتی در برنامه A380 به چین مطرح شد که او اینچنین پاسخ داد: بازار چین یکی از مهمترین بازارهای جهان و مستعد برای بهترین و بزرگترین هواپیماها است. این موضوع در سفر رسمی هفته گذشته رئیسجمهور فرانسه به چین مطرح شد.
بریگر افزود: شاید این پیشنهاد کمی نابهنگام باشد اما ایرباس بهواسطه خط تولید A320 ارتباط خوبی با تیانجین داشته است و همچنین اخیراً مرکز تکمیل و تحویل هواپیمای غولپیکر A330 بازگشاییشده است. بنابراین آنها میدانند که راه ارتباط برقرار کردن در مورد برنامه A380 باز است و تنها مانع این همکاری انگیزههای تجاری خطوط هوایی چین است.
ایرباس برنامههایی برای کاهش تولید هواپیمای A380 تا 6 فروند در سال و پس از سال 2019 دارد. مدیر فروش ایرباس افزود که عدم عقد قرارداد برای فروش A380 به شرکت هواپیمایی امارات ممکن است به تعطیلی خط تولید این بخش بیانجامد.