بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ تحقق صرفه جویی 500 هزار یورویی در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری

سامانه کمک ناوبری هفت فرودگاه کشور آماده نصب است.

تحقق صرفه جویی 500 هزار یورویی در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری
تین نیوز

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری از خریداری و فراهم شدن مقدمات لازم برای نصب سامانه DVOR در فرودگاه‌های ایلام، شیراز، کرمان، سیرجان، ارومیه، بندرلنگه و ابوموسی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین کریمی‌فرد با اعلام این خبر عنوان کرد: وظیفه اصلی اداره مهندسی تجهیزات ناوبری، پشتیبانی تعمیر، نگهداری، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های کمک ناوبری و نیز تهیه مشخصات فنی سیستم‌های موردنیاز (SOW)، بررسی طرح‌های ارسالی شرکت‌ها، اعلام نیاز برای خرید تجهیزات کمک ناوبری موردنیاز فرودگاه‌ها و نیز همکاری تنگاتنگ با مرکز وارسی پرواز است.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری با اشاره به این‌که اکنون 220 دستگاه کمک ناوبری در بیش از 80 سایت فعال است، گفت: سامانه ILS فرودگاه ساری در حال نصب است و خریداری و انجام کارهای مقدماتی نصب این سامانه در شش فرودگاه دیگر شامل مشهد، امام‌خمینی، اهواز، رشت، بندرعباس و باند 29 راست مهرآباد انجام‌شده است.

وی عنوان کرد: هم‌چنین در حال نوسازی DME سایت DVOR تقی قنبر بیرجند و DME سایت DVOR فرودگاه کرمانشاه هستیم.

کریمی‌فرد در معرفی مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در اداره مهندسی تجهیزات ناوبری طی یک سال اخیر گفت: در این راستا می‌توان به نصب سامانه VOR فرودگاه شاهرود، نصب سامانه DVOR فرودگاه‌های گرگان و رشت، نصب ILS فرودگاه‌های یزد و گرگان و نیز تعمیر بردهای اساسی ILS ده فرودگاه، تعمیر DME پانزده فرودگاه، تعمیر برد DVOR پنج فرودگاه و تعمیر VOR هشت فرودگاه در شرایط تحریم اشاره کرد.

وی با اشاره به تحقق صرفه‌جویی 190 هزار یورویی با تعمیر اساسی بردهای سامانه‌های کمک ناوبری افزود: عمر مفید دستگاه‌های کمک ناوبری 15 سال است و توانسته‌ایم با تعمیر سامانه‌ها عمر مفید و کارایی آن‌ها را افزایش دهیم.

کریمی‌فرد هم‌چنین با اشاره به بازسازی اساسی DVOR فرودگاه ایلام گفت: توانستیم این سامانه را پس از سانحه حریق در فاصله زمانی اندکی بازسازی اساسی و عملیاتی کنیم.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات ناوبری افزود: خوشبختانه باوجود کمبود نیروی انسانی توانسته‌ایم باهمت و تلاش در حوزه‌های نصب، تعمیر و نگهداری سامانه‌های کمک ناوبری به‌صرفه جویی ارزی بالغ‌بر 500 هزار یورو برسیم. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.