بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

◄ افتتاح دوباره پروژه در بندر شهید رجایی به منظور بهره برداری ! چرا !؟

حال این پرسش را از مدیرعامل کنونی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح می نمایم (ایشان در ماه های پایانی دولت دوازدهم در سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند) که چرا برای پروژه ای که طی مراسمی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده بود مجددا خبر افتتاح برای بهره برداری همان پروژه در سال ۱۴۰۳ منتشر می شود !؟

افتتاح دوباره پروژه در بندر شهید رجایی به منظور بهره برداری ! چرا !؟
تین نیوز

خبر فوری منتشر شده در وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی به تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۳ حاوی چه محتوایی بود؟ افتتاح سه پست اسکله نفتی بندر شهید رجایی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان یکی از این خبرهای فوری بود! پروژه ای که عملیات اجرایی آن در تیرماه سال ۱۳۹۶ با مبلغ قرارداد ۱۶۴ میلیارد تومان شروع شد و قرار بود تا طی مدت ۳۲ ماه تکمیل و به بهره برداری برسد (اسفند ماه سال ۱۳۹۸) در حالی که پیشرفت فیزیکی پروژه در پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۳ درصد بوده ! که در همین سال میزان اعتبار در نظر گرفته برای تکمیل این پروژه مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان برآورد و اعلام گردید.

پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۶۵ درصد و امروز که ۱ مرداد ۱۴۰۳ می باشد در قالب خبر فوری نوشته شده که این پروژه به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد ! یعنی عملیات اجرایی ۳ پست اسکله نفتی پس از حدود ۷ سال با قیمت تمام شده ..... به بهره برداری خواهد رسید، البته تاریخ دقیق افتتاح پروژه جهت بهره برداری ذکر نشده ! یاد عنوان خبری مشابه در ایام پایانی دولت دوازدهم افتادم (۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰) که به نقل از مدیرعامل وقت سازمان بنادر و دریانوردی نوشته شده بود: سه پست اسکله نفتی به منظور پهلودهی کشتی های نفتکش در بندر شهیدرجایی امروز به بهره برداری می رسد که موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد ! در همان ایام فایل و یادداشتی را در این خصوص تهیه و منتشر نمودم که اینجا موجود و قابل دسترس است. 

حال این پرسش را از مدیرعامل کنونی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح می نمایم (ایشان در ماه های پایانی دولت دوازدهم در سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند) که چرا برای پروژه ای که طی مراسمی در تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده بود مجددا خبر افتتاح برای بهره برداری همان پروژه در سال ۱۴۰۳ منتشر می شود !؟ قیمت تمام شده این پروژه از شروع تا به امروز چقدر بوده ؟ دلایل طولانی شدن این پروژه (از ۳۲ ماه به ۸۰ ماه)  چه ها بوده ؟ خسارت های مالی ناشی از تاخیر در بهره برداری به موقع از این پروژه (عدم النفع) چه مبلغی بوده ؟ با توجه به خبر افتتاح جهت بهره برداری از پروژه اسکله نفتی بندر شهیدرجایی در تیرماه ۱۴۰۰، معنا و مفهوم ادامه طرح توسعه اسکله های نفتی مجتمع بندری شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد که در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ سازمان بنادر و دریانوردی ذکر گردیده و نیز افتتاح سازه سه پست اسکله نفتی و نیز آماده سازی یک خط لوله انتقال ۲۰ اینچ و یک دستگاه بازوی بارگیری در بندر شهیدرجایی که در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ سازمان بنادر و دریانوردی نوشته شده است، چه ها می باشد !؟ 

* رضا محمد علی بیگی کارشناس دریایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی

    افتتاح کردن چندباره بالاخره هم حق مأموریت دارد هم صبحانه و نهار و پرواز مجانی از جیب ملت!!!!!