بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

◄ نامه ای به رئیس دولت چهاردهم

محصول عدم اعتقاد و باور مسئولان به شفافیت و پاسخگویی از یک سو توسعه نیافتگی و بی عدالتی اجتماعی و از سوی دیگر رانت خواری و انتقال منابع عمومی به سمت افراد و گروه های خاص می باشد

نامه ای به رئیس دولت چهاردهم
تین نیوز

 

آقای مسعود پزشکیان 

رئیس جمهور محترم دولت چهاردهم 

با سلام

۱- لطفا مطلع باشید که مدیران عامل سابق و کنونی سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۹۳ تا به این تاریخ (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) حاضر نشدند تا در حضور اصحاب رسانه با بنده به عنوان یک کارشناس دریایی و منتقد عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی گفتگویی داشته باشند ! این موارد را عرض نمودم زیرا: ۱)- تا امروز مطلع هستم که شاخص شفافیت و پاسخگویی به مردم و نیز عدالت و شایسته سالاری در انتخاب وزرا و معاونان ایشان برای جنابعالی اهمیت بالایی دارد؛ ۲)- شفافیت و پاسخگویی مسئولان در مقابل مردم به ویژه کارشناسان هر حوزه، پیش نیاز اساسی برای پیشرفت کشور است؛ ۳)- شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات، معیار و ساز و کاری مناسب و زمینه ساز برای تحقق عدالت اقتصادی است؛ ۴)- محصول عدم اعتقاد و باور مسئولان به شفافیت و پاسخگویی از یک سو توسعه نیافتگی و بی عدالتی اجتماعی و از سوی دیگر رانت خواری و انتقال منابع عمومی به سمت افراد و گروه های خاص می باشد؛ ۵)- گویا تعدادی از وزرای سابق دولت یازدهم و دوازدهم، در لیست گزینه های انتخابی جنابعالی برای تصدی پست وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم می باشند ! خواهشمند است در ارزیابی و انتخاب وزیر راه و شهرسازی و نیز معاونان ایشان در سازمان های زیر مجموعه، بیش از پیش تحقیق و تامل نمایید. 

۲- توصیه ها و انتقادهای بنده به/از مدیران عامل اسبق و کنونی سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مسئولان شاغل در صنعت حمل و نقل دریایی (مسئولان در بخش های دولتی، خصولتی، موسسه ها، انجمن ها و اتحادیه ها)، در قالب تولید محتوا (ده ها یادداشت و صدها صفحه اینفوگرافیک) و انتشار آنها در پایگاه خبری تین نیوز و دیگر پایگاه های خبری حمل و نقل، مجله ها و ماهنامه های مرتبط با صنعت حمل و نقل و نیز روزنامه های کثیرالانتشار کشور از جمله روزنامه اقتصاد سرآمد و جهان صنعت (از سال ۱۳۹۳ تا ۲ مرداد ۱۴۰۳) قابل دسترس می باشد. امید که این نامه را مشاهده و بر محتوای آن تامل نمایید. 

۳- لطفا بررسی بفرمایید که نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی چه شد !؟ سه سال از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی می گذرد. به بیانی فُرجه قانونی برای انجام آن توسط تیمی منتخب از بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حداقل یکسال بود که امروز ۲ سال است که این فُرجه زمانی تمام شده ! 

۴- لطفا بررسی بفرمایید که عملکرد مالی و اقتصادی و نیز مدل کسب و کاری صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی و نیز شرکت های زیرمجموعه ای که کارکنان و بازنشستگان محترم سازمان بنادر و دریانوردی در آنها سهامدار می باشند، از ۱۲ سال پیش تا به امروز چگونه بوده ؟ و چرا ؟ ضمنا خواندن گزارش تهیه شده توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با عنوان "بررسی وضعیت صندوق های بازنشستگی صنفی-اختصاصی در ایران" به تاریخ انتشار ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ را به جنابعالی توصیه می نمایم. 

۵- لطفا بررسی بفرمایید که سرانجام بخشنامه صادره توسط آقای عباس آخوندی در مهرماه ۱۳۹۴ خطاب به معاونانش (از جمله مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی) در راستای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین قانون ارتقاء نظام سلامت اداری و مقابله با فساد چه شد ؟ آیا معاونان سابق و کنونی وزیر راه و شهرسازی از زمان صدور بخشنامه تا به امروز (۱۵ مرداد ۱۴۰۳)، در راستای تحقق محتوای بخشنامه مذکور به پیش رفتند ؟ نتیجه چه شد ؟ و چرا ؟ 

۶- لطفا بررسی بفرمایید که نتیجه اقدامات آقای عباس آخوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص اصلاح رویه معیوب و غیرکارشناسی نظام ارزیابی نقشه ها و طرح ها و نیز نظارت بر ساخت ساختمان ها در سراسر کشور به کجا انجامید ؟ بررسی بفرمایید که از زمان انتصاب آقای محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی (آبان ۱۳۹۷) تا به امروز (۱۵ مرداد ۱۴۰۳)، وزرای راه و شهرسازی چه اقدام هایی در راستای اصلاحات دقیق و علمی آقای آخوندی در این بخش انجام دادند ؟ آیا ادامه دهنده اقدامات آقای آخوندی بودند یا خیر ؟ در صورتیکه پاسخ "خیر" است دلایل شان چه ها بوده ؟ و در صورت پاسخ بلی، لطفا دستاوردها را از ایشان جویا شوید. 

۷- و در پایان توصیه اکید می نمایم تا بر اظهارات جناب آقای دکتر علی طیب نیا (مشاور عالی جنابعالی و وزیر اسبق امور اقتصاد و دارایی) در حاشیه دهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی ایران که در دولت یازدهم برگزار گردید، تامل و توجه جدی نمایید. 

سلامت و پیروز باشید  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.