بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

◄ نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد.

وزیر راه و شهرسازی از نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست رونمایی کرد. وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ترمینال دوم فرودگاه رامسر و ایلام تا چند روز آینده خبر داد.

نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد.
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری ترمینال دوم فرودگاه رامسر و ایلام تا چند روز آینده خبر داد و گفت: همچینن قطعه دوم محور اهواز به اندیمشک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه ( ۲۷ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: یکی از کارهایی که در دستور کار این دولت و رئیس جمهور شهید قرار گرفت، موضوع نقشه راه توسعه فناوری برای دهه آینده وزارتخانه های مختلف بود که در وزارت راه و شهرسازی این موضوع به جدیت پیگیری شد و نقشه راهبردی به اتمام رسید و به زیر مجموعه ها ابلاغ شد.

فعالیت ۱۰ کنسرسیوم صنعتی سازی و دانش بنیان در نهضت ملی مسکن

بذرپاش افزود: همچنین صندوق توسعه و فناوری در بخش مسکن و ساختمان و در بخش حمل و نقل به صورت غیردولتی تاسیس شد و سرمایه اولیه برای آن دیده شد و فرآیند حمایت از شرکت های دانش بنیان در این دو بخش آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ شرکت صنعتی سازی مسکن در نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: یکی از این شرکت ها در استان البرز به صورت صنعتی سازی در حال فعالیت است. همچنین در یکی از شرکت های دانش بنیان پرینتر سه بعدی ساخت مسکن در حال ساخت است.

 بذرپاش ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم وزارتخانه در بخش حمل و نقل، پویش کاج (کاهش حوادث جاده ای) است که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است و اثرات آن در برنامه اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نمایان است.

نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد 

وزیر راه و شهرسازی در خصوص این سند اظهار کرد: استقرار فناوری در دستگاه ها و تهیه نقشه فناوری کشور یکی از دستورات رئیس جمهور شهید بود که با محوریت مرکز توسعه و سیاست های راهبردی، نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت بخش مسکن و حمل ونقل در پیشرفت کشور و لزوم استقرار فناوری در وزارت راه و شهرسازی، نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی در سطح راهبردی، به عنوان چارچوبی برای تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی توسعه فناورانه وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین شد.

بذرپاش در ادامه توضیح داد: این نقشه راه در برگیرنده ۳۲ راهبرد است و ذیل این راهبردها مجموعاً شامل ۱۰۵ سیاست می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از محورهای راهبردی توسعه فناورانه می توان به رشد درون زا و توجه به فناوری های تولید داخل، شفافیت و پاسخگویی، تعامل و مشارکت، بهره وری و در نهایت افزایش رضایت شهروندان اشاره کرد.

بذرپاش با اشاره به این که نقشه راه توسعه فناوری شامل اهداف کلان فناورانه در ۶ بعد اقتصاد فناورانه، سرمایه انسانی، ساختار، محیط، حکمرانی و عملیات فناورانه است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف این سند، ارتقای بهره وری و حکمرانی در وزارت راه و شهرسازی بر محور فناوری و دانش و همچنین بهبود سطح و کیفیت عملیات و اجرا است.

ترمینال فرودگاه های رامسر و ایلام در ۲ هفته آینده افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ترمینال فرودگاه بین المللی رامسر در دو هفته آینده به مدار خدمت رسانی شبکه فرودگاهی کشور افزوده می شود که بعد از بین المللی شدن فرودگاه رامسر این ترمینال می تواند مزیت های خوبی را به این منطقه گردشگری کشور بیفزاید.

بذرپاش افزود: ترمینال فرودگاه ایلام نیز در دو هفته آینده افتتاح می شود که شبکه فرودگاهی کشور را در جنوب غرب کشور توسعه قابل توجهی می دهد.

بازگشت بیش از ۸۷ هزار زائر خانه خدا به کشور

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به عملیات بزرگ حج ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: عملیات حج در چند روز گذشته به پایان رسید و بیش از ۸۷ هزار از عربستان به کشور بازگشتند که از تمامی دست اندرکاران این بخش کمال تشکر را دارم.

تعیین نرخ بلیت هواپیما برای سفرهای اربعین

وی در پاسخ به سوالی درباره سفرهای اربعین حسینی و نرخ بلیت ها در این ایام توضیح داد: برای اربعین نرخ گذاری انجام خواهیم داد و هر شرکتی همکاری نکند اجازه پرواز نخواهد داشت.

بذرپاش توصیه کرد مردم برای سهولت در سفرهای اربعین، بلیت های سفر را به شکل رفت و برگشتی تهیه کنند تا مشکلات کمتری را در هنگام بازگشت از فرودگاه نجف و بغداد متحمل شوند.

افتتاح باقیمانده مسیر دوخطه ریلی اهواز اندیمشک در روزهای آینده 

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل و بهره برداری از ۴۰ کیلومتر باقیمانده مسیر دو خطه ریلی اهواز و اندیمشک طی روزهای آینده خبر داد.

مهرداد بذرپاش گفت: دو خطه شدن خط ریلی اهواز اندیمشک که طول کلی آن ۱۱۰ کیلومتر است، ۷۰ کیلومتر آن در زمان حیات شهید جمهور بهره برداری و افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باقیمانده مسیری دو خطه ریلی اهواز-اندیمشک به طول ۴۰ کیلومتر به ارزش ۳ هزار میلیاردتومان در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، این مسیر ریلی به شکل دو خطه و به طول ۱۱۰ کیلومتر در دولت سیزدهم تکمیل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    آقای وزیر محترم
    راستش از از حوزه های هوائی و دریائی و .. سر در نمی آورم ونظری نمی دهم اما در مورد پروژه ریلی که به آن اشاره کردید توضیح می دهم شاید برای تنویر افکار عمومی لازم باشد زیرا شما دربست پروژه را به نام دولت سیزدهم و دست آورد خود زده اید درحالی که چنین نیست قرارداد پروژه خط دوم اهواز به اندیمشک در دولت دهم یعنی دولت دکتر احمدی نژاد بصورت ترک تشریفات مناقصه و با قرارگاه خاتم الانبیاء زده شد اما شروع به کار پروژه در دولت یازدهم یعنی دکتر روحانی بوده در انتهای دولت دوازدهم (دولت دوم روحانی)45 کیلومتر کار دوخطه وهمچنین پل های مهم مسیر که اساسا نقطه کلیدی و گلو گاههای پروژه بودند تمام شده بود و حدود 70 درصد زیر سازی هم تمام شده بود گزارشهای مدیر طرح نشانگر است پروژه به دلیل افزایش قیمت ها متوقف شد و دولت شما تنها حدود 25 کیلومتر یا کمتر را ریل گذاری کرده است آنهم با هزینه چندین برابر از سوئی هنوز مشکلات سیگنالینگ و... پروژه حل نشده است ضمنا پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان تامین اعتبار شده بود که به دلیل طولانی شدن مجبورا از اعتبارات راه آهن استفاده کرد ضمن اینکه در هنگام تعریف پروژه و حتی حالا این پروژه فاقد توجیح فنی و اقتصادی است زیرا خط موجود حتی 30 درصد هم ظریب اشغال نداشت
    حالا شما که قرار است این پروژه را دست آورد خود و مدیر عامل بی کفایت فعلی راه آهن معرفی کنید بهتر بود اطلاعات گامل ارائه می کردید این پروژه دست آورد شما نیست حداقل.