بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ اولویت های وزیر بعدی راه و ترابری در حوزه ریلی

بازنگری در شیوه شکست خورده خصوصی سازی در بخش ریلی یکی از اولویت های وزیر بعدی راه و ترابری در حوزه ریلی است.

اولویت های وزیر بعدی راه و ترابری در حوزه ریلی
تین نیوز

اولویت های وزیر بعدی راه و ترابری در حوزه ریلی:

  1. اهتمام به تفکیک " راه و ترابری" از " شهرسازی" .
  2. تغلب[1] تفکر " حمل و نقل" بر تفکر " ساخت و ساز " در وزارت راه.
  3. تشکیل اتاق فکر برای اولویت بندی احداث خطوط ریلی و قطع دخالت های ناکارشناسانه در این حوزه .
  4. ترجیح دادن احداث خطوط درآمد زا ( ترانزیتی) بر خطوط پوپولیستی ( اتصال مرکز همه استان ها به راه آهن ).
  5. بازنگری در شیوه شکست خورده خصوصی سازی در بخش ریلی. 
  6. ایجاد فضای اطمینان برای بخش خصوصی واقعی برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی.
  7. منع کردن راه آهن و شرکت های وابسته به آن از دخالت در حمل و نقل بار و مسافر. رقابت یک شرکت متصل به راه آهن با یک شرکت حمل و نقل خصوصی منصفانه نیست.
  8. منع کردن راه آهن و شرکت های وابسته به آن از دخالت در تعمیرات آلات ناقله و خط و علائم. رقابت یک شرکت متصل به راه آهن با یک شرکت پیمانکار خصوصی منصفانه نیست.
  9. طراحی و اجرای ساز و کار رگولاتوری ریلی.
  10. منع کردن راه آهن از بستن سیستم بارنامه شرکت های حمل و نقل ریلی.
  11. اصلاح تعرفه های حمل بار و حق دسترسی به هدف جذب بار از جاده به ریل.
  12. تشویق سرمایه گذاری در مکانیزاسیون سیستم های تخلیه و بارگیری به هدف کاهش زمان چرخه واگن و لوکوموتیو.
  13. توسعه حمل و نقل کانتینری و چند وجهی.
  14. تکمیل سیستم علائم خطوط آهن موجود.
  15. ممنوعیت تحویل دادن خطوط ریلی از شرکت ساخت به راه آهن بدون سیستم علائم.  
  16. استقلال کمیسیون عالی سوانح از راه آهن.
  17. تمرکز بر " تسهیل حمل و نقل "  به جای اصرار کور بر داخلی سازی هر چیزی.
  18. همکاری با کابینه برای اصلاح قیمت گازوئیل.
  19. همکاری با کابینه برای یکسان سازی نرخ ارز.
  20. گماردن یک فرد کار بلد به ریاست راه آهن با اولویت های زیر:
  1. احیای مطالبات سرمایه گذاران خصوصی از محل ماده 12
  2. تامین مالی برای تهیه قطعات یدکی برای بازسازی و تعمیر ناوگان.
  3. پرداخت مطالبات موجران لوکوموتیو و تعمیرکاران ناوگان.
  4. اهتمام به قطار کامل و واگذاری سیر و حرکت به مالک قطار.
  5. بروز رسانی و جبران عقب ماندگی در تکنولوژی در حمل و نقل ریلی/ تسهیل اشتراک دانش در مجموعه حمل و نقل ریلی/ پر و بال دادن به شرکت های تکنولوژی محور .
  6. تمرکز بر " تسهیل حمل و نقل ریلی " به جای اصرار کور بر داخلی سازی هر چیزی.
  7. تامین مالی برای نگهداری و بازسازی خطوط ریلی.
  8. برقراری اتصال ریلی به چشمه های بار ( خطوط آنتنی).
  9. توجه ویژه به ایمنی سیر و حرکت.
  10. رسیدگی به پست های بازدید.
  11. تقویت و آموزش پرسنل سیر و حرکت و پرسنل اجرایی نسبت به پرسنل ستادی
  12. رسیدگی به معیشت و انگیزه کارکنان راه آهن.

جمع بندی: اثر بخشی همه این اقدامات را با اندازه گیری سرعت بازرگانی و سهم بخش ریلی در حمل بار و مسافر و آمار سوانح رصد خواهیم کرد.

 

 

[1] تغلب= غلبه دادن

 

سعید قصابیان
سعید قصابیان
وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام

    شما دلاری حقوق می گیرید ؟
    که دنبال یکسان سازی نرخ ارزید ؟
    انگیزه کارکنان بعد از اینکه دم شرکت های خصوصی رو دیدید گفته آید
    جالبه در گذشته شرکتهای خصوصی راه آهن رو شما واحد‌های حق العکار می دونستید حالا چی شده اونا ارجحن بر همه چیز ؟
    منظورتون از خصوصی چه چهارچوبیه