بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
مرور وعده‌های مسئولان:

◄ وعده بهره‌برداری خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه وعده داد خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وعده بهره‌برداری خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال
تین نیوز

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه وعده داد خط یک قطار شهری تبریز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، مصطفی مولوی فرد اوایل اردیبهشت ماه امسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا آخر سال ۹۸ تمامی ایستگاه‌های خط یک قطار شهری را به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۱ ایستگاه از این خط به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تا آخر خرداد ایستگاه ۱۲ خط یک به مدار قطار شهری اضافه شده و تا آخر سال ۹۸ نیز تمامی ایستگاه‌های خط یک قطار شهری را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم.

او افزود: تا پایان سال علاوه بر بهره‌برداری از خط یک، حفاری تونل‌ها در خط دو ادامه یافته، در خط سه، در تلاش برای پی ریزی خواهیم بود و از سوی دیگر مطالعات خط چهار نیز تکمیل خواهد شد.

مولوی فرد در خصوص هزینه‌های انجام شده در خطوط مختلف مترو تبریز، بیان کرد: خط یک قطار شهری دو هزار و ۵۱ میلیارد تومان به ارزش واقعی و به روز شش هزار و ۲۰۵ میلیارد، خط دو، ۵۷۷ میلیارد و به ارزش به روز هزار و ۱۵۳ میلیارد و مطالعات خط سوم و چهارم شش میلیارد و به ارزش به روز ۱۰ میلیارد، هزینه دربر داشته است.

به گفته وی، در مجموع دو هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان به ارزش واقعی و به روز هفت هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان تا به امروز برای قطار شهری تبریز هزینه شده که هزار و ۲۳۳ میلیارد آن توسط دولت و هزار و ۴۰۱ میلیارد توسط شهرداری تأمین شده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از انجام مطالعاتی برای راه‌اندازی سیستم " ای آر تی" در مسیر بی آر تی تبریز خبر داد و گفت: اگر قرارداد آن تا پایان سال منعقد شود، سه سال برای اجرایی شدن آن زمان نیاز است و در صورت اجرایی شدن آن، تبریز اولین شهر کشور خواهد بود که از این سیستم حمل و نقل بهره‌مند می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.