◄ اتمام عملیات زیرسازی محور راهآهن میانه- اردبیل؛ پایان سال ۹۹
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل زمان اتمام عملیات زیرسازی محور اردبیل-میانه را حداکثر تا پایان سال ۹۹ اعلام کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، ششم مهرماه امسال خیرالله خادمی به همراه استاندار اردبیل، نمایندگان اردبیل در مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی استان به منظور بررسی روند اجرای عملیات راه آهن میانه- اردبیل از این مسیر بازدید کرد.
وی در این بازدید اظهار کرد: راه آهن میانه- اردبیل ۱۷۵ کیلومتر طول دارد که از این میزان حدود ۴۰ کیلومتر تونل، پل و گالریهای مسیر است و پیشرفت عملیات زیرسازی در این مسیر ریلی ۸۲ درصد بوده و تا آذر ماه کار روسازی و ریلگذاری آن آغاز خواهد شد.
وی همچنین زمان اتمام عملیات زیرسازی این محور را حداکثر تا پایان سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: در صورتی که تعهدات مالی بانک ملی در زمان مقرر اجرایی شود زیرسازی کل محور در سال آینده تکمیل و پروژه در سال ۱۴۰۰ آماده بهرهبرداری خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل، راه آهن اردبیل میانه را از طرحهای بزرگ و از نظر حجم عملیات و سازههای آن از طرحهای ویژه راهسازی کشور عنوان کرد و گفت: در این طرح ۳۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و ۴۰ کیلومتر پل، گالری و تونل انجام شده و پل آرپاچای به عنوان مرتفعترین پل راه آهن کشور و یکی از منحصر به فردترین پلهای ریلی با ارتفاع ۸۰ متر و طول ۲۶۵ متر در این خط آهن واقع شده است.
وی در این سفر همچنین از مراحل ساخت ایستگاه اردبیل بازدید و عنوان کرد: راهآهن میانه- اردبیل دارای دو ایستگاه تشکیلاتی- مسافری به نامهای اردبیل و سبز، سه ایستگاه مسافری درجه دو به نامهای فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست و سه ایستگاه بین راهی است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی راه آهن اردبیل – میانه را ۵۷ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که با ارزش امروز ۴ هزار میلیارد تومان است.
سلام. راه آهن اردبیل – میانه در کجای فهرست اولویت های احداث خطوط ریلی کشور قرار دارد؟
آیا اصلا چنین فهرستی وجود دارد؟
اينكه قطعا در سال 1400 تمام نمي شود . رسانه ها بايد با افراد متخصص اين وعده هاي كاذب را براي مردم مشخص كنند.