◄ اصلاح قراردادها و مدلهای مالی سازمان بنادر و شرکتهای بندری
سعی کردیم با مکانیزمهای قراردادی و اصلاح مدلهای مالی شرایط را به گونهای مدیریت کنیم تا طرفین قرارداد متضرر نشوند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط شدت تحریمها هم همواره سیاست ما تثبیت اشتغال در شرکتهای بندری بوده است و برای کاهش آثار تحریم سعی کردیم با مکانیزمهای قراردادی و اصلاح مدلهای مالی شرایط را به گونهای مدیریت کنیم تا طرفین قرارداد متضرر نشوند.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد درباره حمایتهای دولت از مالکان ناوگان سنتی، در شرایط شیوع کرونا، نیز عنوان کرد: فعالیتهای مرتبط با کشتیرانی از جمله ناوگان سنتی که به دلیل اعمال مقررات مربوط به شیوع کرونا در کشورهای همسایه، با ممنوعیت یا محدودیت تردد دچار خسارتهای قابل توجهی شدهاند که البته این یک موضوع جهان شمول بوده و در تمام عرصهها فعالیتهای این چنینی دچار بحران شدهاند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فعالان بندری که بیشترین تاثیر منفی از شرایط شیوع کرونا شامل حال آنها شده را شناسایی کردهایم، گفت: تسهیلات یاد شده به مجموعههای اختصاص پیدا می کند که بیشترین خسارت را از ویروس کرونا متحمل شدند.
راستاد اظهار کرد: شرکتهایی که در زمینه خدمات بندری فعالیت میکنند و تحت شرایط شیوع کرونا متضرر شدهاند، مشمول این بسته حمایتی قرار خواهند بود و به دنبال این هستیم که اشتغال در تمام این حوزهها حفظ شود.
درآمد مالکان ناوگان گردشگری به حداقل رسید
راستاد با اشاره به حمایتهای دولت از شناورهای تفریحی و مسافری گفت: ناوگان تفریحی و مسافری در ایام نوروز که بیشترین فعالیت را داشتند شامل مقررات ممنوعیت تردد قرار گرفتند و از آنجا که فعالیت گردشگری در نوار ساحلی کشور به ویژه جنوب ممنوع شد، درآمد مالکان ناوگان گردشگری به حداقل رسید و این قشر زیان سنگینی را متحمل شدند.
وی افزود: مکانیزم حمایتی برای این دارندگان شناورهای تفریحی و مسافری، استمهال تسهیلات است و این افراد شامل تنفس در بازپرداخت اقساط به ویژه تسهیلات اخذ شده از محل وجوه اداره شده میشوند که مدت زمان استمهال این تسهیلات حداقل سه ماه است.