◄ اتصال ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت/ اتمام 4 پروژه ریلی تا پایان سال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور از بهرهبرداری از مسیر ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور از بهرهبرداری از مسیر ریلی چابهار به زاهدان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خیرالله خادمی، خرداد ماه امسال در برنامه خبری ۲۱ شبکه اول سیما گفت: طولانیترین مسیر ریلی کشور را میتوان اتصال چابهار به زاهدان عنوان کرد این طرح هم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری میرسد.
وی افزود: طبق نقشه توسعه ریلی کشور، این مسیر حدود ۷۱۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر بهصورت سه شیفته و مستمر در حال انجام است.
معاون وزیر راه عنوان کرد: با تلاش و هدف گذاریهای انجام شده امسال چهار پروژه به در ازای ۴۷۱ کیلومتر مسیر ریلی به بهرهبرداری میرسد.
خادمی گفت: مسیرهای بستان آباد به تبریز، رشت به بندرکاسپین، یزد به استان فارس و در بُعد خارجی هم مسیر ایران به افغانستان تکمیل و به بهرهبرداری خواهند رسید.
به گزارش تین نیوز،وی همچنین اظهار کرد: در طرحی پنج ساله بنا داریم شبکه آزادراهی کشور را از مشهد مقدس به تهران، قم و خوزستان تا مرز عراق برسانیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور تاکید کرد: هزینه این طرح حدوداً ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که جهت تأمین این هزینه چند بانک اعلام آمادگی کرده اند. از سویی دیگر یکی از بخشهای خصوصی ۳۰ درصد و دولت هم ۳۰ درصد از این پروژه را متقبل خواهند شد.
به جای ساخت مسیر درود-همدان-قزوین تا خط تهران قزوین خلوت شود و گرداندن لقمه دور گردن، محور ساوه-قزوین ساخته شود، هم مسیر کوتاه می شود و هم هزینه ساخت کمتر. خط قدیم قم-ساوه هست، از سلفچگان هم می توان تا ساوه خط جدید کشید. از قم (محمدیه) تا ورامین هم خط جدید می توان کشید تا قطارهای باری بندر امام-شمال و قطارهای مسافری مشهد-غرب کشور، مجبور به عبور از تهران نباشند.