◄ آخرین وضعیت باند دوم جاده جندق-معلمان-دامغان
محور جندق- معلمان- دامغان در سه استان یزد، سمنان و مازندران حد فاصل اردکان تا دامغان حدود ۶۴۰ کیلومتر میباشد که تاکنون ۴۵ درصد آن به صورت راه اصلی و چهار خطه به اتمام رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: محور جندق- معلمان- دامغان در سه استان یزد، سمنان و مازندران حد فاصل اردکان تا دامغان حدود ۶۴۰ کیلومتر میباشد که تاکنون ۴۵ درصد آن به صورت راه اصلی و چهار خطه به اتمام رسیده است.
به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی مرداد ماه امسال با اشاره به اینکه محور جندق- معلمان- دامغان با انتخاب پیمانکاران در سه قطعه در حال اجراست، تاکید کرد: قطعه اول دامغان-معلمان که حدود ۲۰ کیلومتر آن آماده شده، هم اکنون در حال انجام آسفالت در طول ۱۰ کیلومتر است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه دوم از سال گذشته عملیات آن انجام و امسال حدود ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت میشود و قطعه سوم از دامغان به سمت گلوگاه که حدود ۷ کیلومتر آن تا پایان سال بهرهبرداری خواهد شد.
سلام
چندتا راه از گرگان به دامغان وجود داره
جادهدآزادشهر طولانی هست
یکیش توسکستان یکی از گلوگاه میره نیالا، از اونجا میره دامغان، چند تیکه آسفالت دردست ساخت هست ولی شبهای برفی چون جاده طولانی تری نسبت به توسکستان توی وزش باد و کولاک قرار داره، میتونه خطرناکتر باشه.
مواردی که توی جعبه باید باشه، زنجیرچرخ(مدل های جدیدپلاستیکی، که بستنش رو شما واقعا عملا بتونید تو دمای زیر صفر ببندید و بازکنید،دستکش،جک سالم دوسه تا آجر)؛ خیلی موارد تو ماههای نه ده یازده و دوازده وقتی از دامغان آفتابی به سمت گلوگاه بیاید، نزدیک کوههای بعداز دامغان، به طرز باورنکردنی ای احتمال درگیرشدن باکولاک هست.
بعداز دامغان، نرسیده به معلمان چند رشته کوه هست که دوتا پیچ خطرناک داره و زمستونا اکثرا مه گرفتگی هست.
یک قطره مایع ظرفشویی از داخل روی شیشه جلو، کل بخارآب رو ازبین میبره،ضمنا چندثانیه کولر بادسرد روی شیشه جلو بخار رو پاک میکنه.
لاستیک ها نباید کهنه باشه و چک کردن زاپاس هر دفعه و تمرین عوض کردن چرخ مهمه.
ترمز زدن روی یخ زدگی اشتباه خطرناکی هست و با دنده دو بدون گاز دادن شاید بهترباشه، قبل از وارد شدن به این جاده چهارچرخ بهتره تنظیم باد و آچارکشی بشه.
داخل جعبه، چندتا تن ماهی، آ معدنی، چندتا نون، سیم بکسل،چراغ قوه، کبریت،خرما، پاور فول برق، کابل دیتا موبایل،شارزری که به ماشین وصل میشه،چاقو،آینه کوچک،عینک آفتابی،کابل باتری به باتری، جعبه آچار مجهز، حتما دوتاپتوی نازک مسافرتی، تسمه پروانه،سیم کلاچ، چسب پهن، چوب دستی، یک گوشی دوم باسیمکارت قابل استفاده، و... باشه بهتره.
شیشه ها دودی تیره بشه،شاید تابستون خیلی بهترباشه
کولر سالم خیلی خیلی مهمه
ابتدای هر شهر تومسیر یک پیامک حاوی اسم اون شهر به یه نفر بدید،چون بعضی جاها دکل نیست و نزدیک چوپانان آنتن نیست.
از چوپانان به معلمان که برسید، دوتا راه یکی میره راست یکی میره چپ(راه سمت چپ مناسبه نه راه سمت راست)
هرپمپ بنزین حتی اگه یک لیترهم خالی باشه بهتره باک کامل پرباشه
بعداز معلمان، جاده به علت نرم بودن کویر، پله پله میشه،سرعت بالای هشتاد، ماشین رو ممکنه چپ کنه(حدودا ده کیلومتر اینجوریه و بهتره با احتیاط دقیقا وسط آسفالت حرکت کرد،چون لبه ها گودال شده)
همین کویر بادهای تندی میوزه و بازکردن جعبه یا کاپوت میتونه خطرناک باشه
اینجا بااینکه خاک به نظرمیرسه، زیر خاک خیس و اگه لاستیک پایین بره، بیرون آوردن ماشین میتونه کاملا غیرممکن باشه
بین معلمان و چوپانان حدودا دوساعت یابیشتر هست که احتمال خواب رفتن راننده ای که سمت شما میاد تو تابستون وجود داره، برای پارک کردن بهتره نزدیک ماشینی که قبلا پارک کرده، پارک نکنید.
بین جندق و چوپانان طوفان شن هست
شیشه شو و برف پاک کن پر آب و سالم باشه
تردد یک خانم تنها توی این جاده خیلی میتونه خطرناک باشه، (حداقل سر یک مرد شبیه سازی شده روی صندلی کناری که پارچه ای روش انداخته آفتاب نخوره ممکنه کارساز باشه)
احتمال برخورد باشتر مخصوصا توی تابستون خطرناکه، شتر وسط جاده به بوق زدن و... هیچ واکنشی نشون نمیده و مثل کوه ازجاش حرکت نمیکنه
ابتدای جاده یزد به سمت چوپانان، یک میدان هست که پیچ تندی داره.
شاید وجود یک چهارلیتری بنزین داخل جعبه خیلی خطرناک و.شاید برخی موارد کارراه بنداز باشه.
دوجا، توی این جاده احتمال سیل حتی تو بهار زیاده، یکی کوههای بین چوپانان و یزد، به طول صدمتر از جاده، یکی بین جندق و پلیس راه.
عاقلانه ترین تردد، همراه بودن حداقل دوماشین باهم هست
اگه لاستیک جلو از لبه جاده بیرون افتاد، سریع نباید بالا آورد، بااحتیاط و کم کم.
خودم حداقل هجده بار این جاده رو تردد کردم. ولی خوشبختانه تابحال به مشکل برنخوردم یا به موارد مذکور نیاز پیدا نشده.
از چوپانان دوتاجاده میره یزد، یکیش زودتر میرسه به جاده اصلی تهران یزد،دومی مستقیم تر به سمت یزد میره، من از دومی میرفتم.
فقط خاطره تلخ یک شب و یکبار وسط کوه های بین دامغان و ساری، کولاک و یخ زدگی جاده رو هرگز فراموش نمیکنم که چراغ مه شکن سالم ماشین نجاتبخش بود و به خیر گذشت.
اما حادثه خبر نمیکند و احتیاط لازمه.
مثل سگ دروغ میگن فقط دم انتخابات چهار تا ماشین میارن خاک بازی میکنه 10 سال کلا 10 کیلومتر اسفالت کردن بعد نمیشه استفاده کرد