◄ وعده تحویل پروژه قطار سریع السیر اصفهان تا پایان دولت
تا پایان امسال زیر سازی مسیر قم- اصفهان انجام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی 26 خرداد ماه در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت: بخشی از موضوعات این پروژه مربوط به درون وزارتخانه و بخشی موضوعات بیرونی است.
به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان که خرداد ماه امسال انجام شد، در خصوص اعتبارات پروژه نیز گفت: درباره موضوعات بانکی با بانک مرکزی مکاتباتی داشتیم.
علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- تهران اظهار کرد: قطار پرسرعت یک پروژه ملی بوده که بین اصفهان- قم- تهران تعریف شده است.
وی افزود: در طول زمانی که این پروژه شکل گرفته است تغییرات زیادی چه از نظر کارفرمایی و قراردادی و چه از نظر سیاستگذاری به آن وارد شده به طور مثال در بخشهای سرعت، فاز بندی و انجام کار تغییراتی داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اکنون پروژه قطار سریعالسیر اصفهان- تهران توسط شرکت ساخت به طور متمرکز مدیریت میشود اذعان داشت: تکنولوژی این پروژه برای نخستینبار به کشور وارد شده از این رو نیاز به تمرکز خاصی در وزارتخانه و دولت دارد به طوری که حواشی آن اصلاح شود تا پروژه به مرحلهای برسد که بر ریل انجام سریع کار قرار گیرد.
همچنین علیرضا صلواتی مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان نیز با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر از سال ۱۳۸۵ با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد، اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۱ متوقف شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ مجدد با حضور شش شرکت قرارگاه خاتم الانبیا از سر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه طول کل مسیر پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر قم- اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است، افزود: ایستگاه قم جمکران به ایستگاه میمه و سپس به اصفهان متصل می شود.
صلواتی با بیان اینکه با همکاری و همت چینیها و قرارگاه خاتم الانبیا نقشه طراحی ۱۵۰ کیلومتر از مسیر و زیرسازی پروژه با هزینه ۱.۵ میلیارد یوآن انجام شده است، اظهار داشت: تا پایان امسال زیر سازی مسیر قم- اصفهان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد پروژه قابلیت بومی سازی دارد، گفت: یک هزار و ۷۲۰ نفر در این پروژه فعالیت میکنند.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه کنسرسیومی از صنایع و بخش خصوصی هزینه بهره برداری را تأمین میکنند، ابراز داشت: پیش بینی میکنیم پروژه قطار سریع السیر را تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهیم.
مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک پروژه بسیار مهم در کشور و اصفهان طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران است که تاکنون برای آن زحمت زیادی کشیده شده است.
وی افزود: این کار تا پایان دولت سیزدهم قابل بهره برداری است و بلند مدت نیست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر پروژه آماده رو سازی است، خاطرنشان کرد: با همین منابع مالی شورای عالی اقتصاد این پروژه قابل بهره برداری است.
کاش دماغ دروغگویان مثل پینوکیو بزرگ میشد