قطار «کرمان - سیرجان» سر از بافت در میآورد؟!
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به دستور اکید استاندار کرمان بر بررسی کارشناسی پیشنهاد مسیر ریلی «کرمان – بردسیر – سیرجان – بافت» تصریح کرد: روز گذشته یکی از جلسات کارشناسی این موضوع برگزار و مقرر شد نمایندههای راه آهن کشور روز یکشنبه در کرمان حضور پیدا کنند تا نظرات کارشناسی خودمان را به آنها ارایه دهیم و پس از بازدید از این مسیر تصمیم قطعی در این راستا گرفته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به دستور اکید استاندار کرمان بر بررسی کارشناسی پیشنهاد مسیر ریلی «کرمان – بردسیر – سیرجان – بافت» تصریح کرد: روز گذشته یکی از جلسات کارشناسی این موضوع برگزار و مقرر شد نمایندههای راه آهن کشور روز یکشنبه در کرمان حضور پیدا کنند تا نظرات کارشناسی خودمان را به آنها ارایه دهیم و پس از بازدید از این مسیر تصمیم قطعی در این راستا گرفته شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، سیدمصطفی آیتالهیموسوی با اشاره به آخرین وضعیت احداث خط ریلی «سیرجان – بردسیر - کرمان» گفت: پیمانکار این پروژه هم اکنون در حال انجام کار است و به طور متوسط حدود ۲۰ درصد این پروژه ریلی استان کرمان پیشرفت فیزیکی دارد که پیشبینی میکنیم که حدود چهار سال آینده این پروژه به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به برخی از نظرات کارشناسان درباره اضافه شدن شهر بافت به این خط ریلی، اظهار کرد: برخی از مسئولین پیشنهاد دادهاند که مسیر این پروژه از «کرمان - بردسیر- سیرجان» به «کرمان – بردسیر – سیرجان – بافت» تبدیل شود تا کارخانه فولاد بافت نیز از این خط ریلی بهرهمند و به خط ریلی سراسری کشور وصل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به دستور اکید استاندار کرمان (در جلسه با حضور رسولی مدیرعامل راه آهن کشور) مبنی بر بررسی کارشناسی این پیشنهاد تصریح کرد: روز گذشته یکی از جلسات کارشناسی این موضوع برگزار شد و مقرر گردید نمایندههای شرکت راه آهن کشور روز یکشنبه به کرمان سفر کنند تا نظرات کارشناسی خودمان را به آنها ارایه دهیم و پس از اینکه از محل عبور این خط ریلی بازدید کردند تصمیم قطعی مبنی بر اینکه آیا مسیر کنونی را در پیش بگیرند یا شهرستان بافت را نیز به این مسیر اضافه کنند؛ خواهیم گرفت.
وی در بخش دیگری از این گفتوگو در رابطه با معطل ماندن برخی از پروژههای استان کرمان از جمله ساخت باند دوم فرودگاه کرمان به دلیل عدم تامین قیر مورد نیاز به ایسنا گفت: در قانون لایحه بودجه امسال مقرر شد(در گذشته قیر رایگان وزارت نفت در اختیار وزارت راه و کشور قرار میداد) وجه این قیر در اختیار وزارتخانهها قرار گیرد تا دستگاهها بتوانند از بورس؛ قیر مورد نیاز خود را خریداری کنند که بودجه آن بهصورت کامل تامین نشده است.
موسوی با تاکید برآنکه مقرر شده که دستگاهها قیر خود را صرفا از بورس خریداری کنند، عنوان کرد: برای پروژه باند دوم فرودگاه آیتالله هاشمی رفسنجانی نیز باید مبلغ قیر با توجه به افزایش قیمت آن ابتدا در قراردادها لحاظ شود که در این راستا مدیرکل فرودگاههای استان کرمان در حال پیگیری این موضوع است.