بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

تصمیمات جدید برای تسریع دو بانده شدن محور رفسنجان نوق

یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی در رفسنجان توسعه جاده ها و ساماندهی آن ها در راستای ایمن بخشی و کاهش تصادفات است.

تصمیمات جدید برای تسریع دو بانده شدن محور رفسنجان نوق
تین نیوز

یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی در رفسنجان توسعه جاده ها و ساماندهی آن ها در راستای ایمن بخشی و کاهش تصادفات است. جاده های رفسنجان از جمله جاده نوق و داوران نقش مهمی در فرایند توسعه همه جانبه شهرستان دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در همین راستا فرماندار رفسنجان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان رفسنجان و معاون امور عمرانی فرمانداری به صورت سرزده از اجرای شانه سازی جاده نوق بازدید کردند.

محور نوق که از دیرباز جاده ای برای تردد مسافران و حمل و نقل بار به ویژه جابه جایی عمده محصول پسته شهرستان از محل باغ های نوق به سمت شهر رفسنجان بوده و اکنون بر اساس مشاهدات عینی و نیز به گفته برخی مسئولان، ترافیک این جاده افزایش یافته به طوری که آمار سالانه ۳۰ درصد افزایش ترافیک در این جاده ها را نشان می دهد و باید برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده ها تدابیر لازم اندیشیده شود.

غروب ۱۴ تیرماه جلسه ای تحت عنوان ساماندهی این محور در منطقه نوق برگزار شد و در آن تصمیمات لازم گرفته و مقرر شد با همکاری بخشداری های نوق و فردوس، شهرداری های منطقه، مجتمع مس سرچشمه و نیز دیگر ارگان ها اقداماتی انجام شود.

به گفته فرماندار رفسنجان محور رفسنجان به نوق یکی از مهمترین جاده های شهرستان به طول بیش از ۹۰ کیلومتر است که بخش عظیمی از آن دوبانده شده و ۲۴ کیلومتر آن از ابتدای رفسنجان تا کمال آباد نوق دوبانده نیست و از چند سال پیش این مسافت در حال دوبانده شدن بود که به دلیل عدم تحقق مطالبات شرکت مجری، متوقف شد.

حسین رضایی گفت: امیدواریم با پرداخت ۵۰ درصد از مطالبات شرکت، در چند ماه آینده ۱۸ کیلومتر از این جاده دوبانده شود.

۶۰ کیلومتر از نوق تا انار شانه سازی می شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: جاده ها باید ایمن باشند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند در غیر این صورت تصادفات و آمار نارضایتی افزایش می یابد.

احمد انارکی محمدی بیان کرد: با کمک امکانات و ماشین آلات سنگین از سوی اداره راهداری، بخشداری ها، شهرداری ها و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شانه سازی مسیر ۶۰ کیلومتری نوق تا انار انجام خواهد شد تا جاده امنیت لازم را داشته باشد.

وی افزود: برای دوبانده شدن ۲۴ کیلومتر در محور نوق هم نیاز به بودجه ۶۰ میلیارد تومانی است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

عباس طالقانی نژاد سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان رفسنجان نیز اظهار کرد: در مرحله اول کار شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۲ کیلومتر از شهر صفائیه تا بهرمان در دست انجام است.

وی افزود: در این زمینه همکاری بخشداری های نوق و صفائیه، مجتمع مس سرچشمه و شهرداری ها را داریم به طوری که تعدادی دستگاه بولدوزر، لودر، گریدر و کامیون در این امر توسط نهادهای مذکور گمارده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.