بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

تاکسی های برقی در راه کرمان

آن طور که سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان خبر داده است، خودروی برقی جی ۷ در آینده نزدیک به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری افزوده می شود.

تاکسی های برقی در راه کرمان
تین نیوز

آن طور که سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان خبر داده است، خودروی برقی جی ۷ در آینده نزدیک به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری افزوده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، از آخرین خبرها در مورد ورود تاکسی برقی به شهر کرمان حدود پنج ماه می گذرد، زمانی که سعید شعرباف شهردار وقت از تلاش های صورت گرفته برای اخذ تسهیلات برای خرید خودروهای برقی خبر داد و اظهار کرد: خرید موتور برقی و تاکسی برقی را در برنامه داریم، اما خرید اتوبوس برقی به دلیل هزینه های آن به صرفه نیست.

موضوع خرید تاکسی برقی برای شهر کرمان از زمانی که توسط محسن تویسرکانی شهردار کرمان در یکصدوشصت ویکمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر مطرح شد، وضعیت جدی تری به خود گرفت.

وی از برگزاری جلساتی برای خرید تاکسی برقی خبر داد و افزود: تا چند روز آینده خودروی تاکسی برقی رونمایی می شود و قرار است تسهیلات بیشتری برای خرید تاکسی های برقی اختصاص پیدا کند.

خودروهای برقی عمومی در حالی توسط شهرداری کرمان وارد ناوگان عمومی می شوند که سرپرست سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز از اجرای طرح نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی در راستای ارتقای کیفیت خدمات حمل ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده خبر داده است.

به گفته محمد مهدی نژاد، با پیگیری های انجام ‎شده از سوی اتحادیه حمل ونقل مسافر شهری کشور، خودروی «۵۱۱B» محصول شرکت فردا موتور که از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی با استاندارد آلایندگی «یورو ۵» برخوردار است، به عنوان تاکسی جدید و جایگزین در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد با همت شهرداری کرمان و با ورود تاکسی های برقی هم زمان با اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، می توان به بهبود وضعیت ناوگان عمومی امیدوار شد و نگرانی ها از افزایش آلودگی هوا در مرکز پهناورترین استان کشور را رفع کرد.

آن طور که سرپرست سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان اعلام کرده است، متقاضیان تاکسی جدید باید درخواست خود را تا تاریخ بیست وپنجم تیر سال جاری به سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری واقع در بلوار ۲۲ بهمن، جنب مجتمع قضائی ارائه کنند تا فرایند اجرایی این طرح هرچه سریع تر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.