بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

۲۵۶ هزار تن کالای اساسی در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد

از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۶ هزارتن انواع کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه واحدهای تولیدی و معدنی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه، بارگیری و نیز ترانزیت شده است.

۲۵۶ هزار تن کالای اساسی در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد
تین نیوز

معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۶ هزارتن انواع کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه واحدهای تولیدی و معدنی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه، بارگیری و نیز ترانزیت شده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، میثم محمدی نژاد افزود: در این مدت ۸۰ کشتی تجاری محموله های خود را در اسکله های مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری کرده اند.

محمدی نژاد بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ۹۹ هزار و ۷۷۰ تن کالاهای اساسی شامل؛ انواع غلات و دانه های روغنی از طریق بندر کاسپین وارد کشور شده است که در مقایسه با میزان ۴۴ هزار و ۷۰ تن سال گذشته در این زمان ۱۲۶ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع کامیون و تریلر، کالاهای موردنیاز واحدهای تولیدی از جمله روغن خام خوراکی و نهاده های دامی را از بندر کاسپین به سراسر کشور حمل کرده اند.

وی تصریح کرد: اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در خردادماه امسال موجب شد تجار، صاحبان کالا و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به استفاده از این بندر و استفاده از ظرفیت آن برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا نشان دهند.

محمدی نژاد ادامه داد: بندر کاسپین می تواند نقش بسزایی در توسعه بازار و افزایش حمل کالا از مسیر کریدورهای تجاری عبوری از منطقه آزاد انزلی داشته باشد.

راه آهن رشت کاسپین ۳۱ خردادماه جاری با حضور سرپرست ریاست جمهوری بهره برداری شد و اسکله رو - رو مجتمع بندری کاسپین نیز به صورت همزمان در مدار تخلیه و بارگیری کالا قرار گرفت تا زمینه تسریع و تسهیل در فرایندهای نقل وانتقال کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور فراهم شود.

اسکله رورو مجتمع بندری کاسپین که نقطه اتصال خط ریل سراسری است اسکله ای سه منظوره با قابلیت خدمات رسانی کامیونی، تخلیه و بارگیری کشتی های فله بر و جنرال کارگو است که می تواند توان مجتمع بندری کاسپین را در معادلات ترانزیتی در کریدورهای بین المللی افزایش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.