قطار طبس - تهران از مسیر اردکان راهاندازی میشود
تیننیوز| قطار طبس – تهران از مسیر اردکان را نیز راه اندازی کنیم که چهارساعت مسیر کوتاه تر میشود که این امر با توجه به ترافیک بالا، مستلزم دو خطه شدن مسیر است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راهآهن شرق، مدیر کل راه آهن شرق در نشستی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ضمن اعلام همبستگی، همیاری و تعامل با فرماندار جدید شهرستان طبس گفت: این اداره کل بزرگترین منطقه ریلی کشور است که از بافق شروع شده و تا کاشمر ادامه دارد که در سه استان واقع شده است.
وی به رتبه سوم بارگیری این اداره کل در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن اشاره کرد و گفت: امید داریم به زودی به رتبه اول بارگیری برسیم.
محمد ابراهیم اقبالی ادامه داد: راه آهن شرق هجدهمین اداره کل راه آهن بود که احداث شد و از سابقه بسیار بالایی برخوردار نیست ولی تا این لحظه با توجه به قدمت کم عملکرد بسیار خوبی در زمینه های مختلف از جمله حمل بار و مسافر داشته و توانسته است از ادارات کل با قدمت بالا پیشی بگیرد.
وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ واگن بارگیری در این منطقه انجام می شود، گفت: در این منطقه بارهای کک، زغالسنگ وسنگ آهن بارگیری و حمل می شود .
مدیر کل راه آهن شرق گفت: معدن مزینو نیز در حال تکوین است که صحبت های اولیه در خصوص بار آن معدن انجام شده است که تحول بزرگی در حجم بارهای این اداره کل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در صورت راه اندازی نیروگاه حرارتی، کارخانه سیمان وکارخانه کک آمادگی حمل بارهای آنها را نیز داریم.
اقبالی در خصوص قطارهای مسافری اداره کل نیز گفت: قطارهای محلی طبس – تهران، طبس – مشهد، خواف – تهران و بالعکس و قطارهای عبوری از مشهد به یزد، بندرعباس، اصفهان،کرمان و شیراز را داریم که در تمامی این قطارها سهمیه برای طبس نیز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برنامه داریم قطار طبس – تهران از مسیر اردکان را نیز راه اندازی کنیم که چهار ساعت مسیر کوتاه تر میشود که این امر با توجه به ترافیک بالا، مستلزم دو خطه شدن مسیراست.
محمد رضا دهقانزاده، معاونت توسعه مدیریت و منابع راه آهن شرق نیز طلایی را فردی کاری و پرتلاش دانست و درخصوص اقدامات توسعهای منطقه اعلام آمادگی کرد.
رضا شرقی، معاون فنی و زیربنایی راه آهن شرق نیز با بیان پروژههای در حال احداث در این اداره کل به اجرای پروژه نت، دو خطه شدن مسیر و پیگیری در خصوص افزایش سرعت و ایمنی بیشتر قطارها اشاره کرد.
سید مهدی میرزاده، رئیس پلیس راه آهن شرق نیز انتصاب طلایی را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس تبریک گفته و در خصوص هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز دراین نشست گفت: راه آهن شرق از دستگاههای ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه میبینیم.
سید مهدی طلایی گفت: دولت نگاه و توجه ویژه و خاصی به راه آهن دارد. نگاه به پروژهها هزینهای است اما دید نسبت به راه آهن سرمایه است و دولت از سرمایهگذاری در این بخش مطمئن است.
طلایی افزود: ظرفیت خوبی در راه آهن وجود دارد و این اداره کل از دستگاههای ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه و خاص میبینیم.
وی در خصوص احداث بندر خشک راه آهن را یکی از مزیتهای شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به بستههای حمایتی خوبی که دولت در حمل و نقل در نظر گرفته لازم است این منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود تا از این ظرفیت به شکل مناسب استفاده شود.
وی به رتبه سوم بارگیری این اداره کل در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن اشاره کرد و گفت: امید داریم به زودی به رتبه اول بارگیری برسیم.
محمد ابراهیم اقبالی ادامه داد: راه آهن شرق هجدهمین اداره کل راه آهن بود که احداث شد و از سابقه بسیار بالایی برخوردار نیست ولی تا این لحظه با توجه به قدمت کم عملکرد بسیار خوبی در زمینه های مختلف از جمله حمل بار و مسافر داشته و توانسته است از ادارات کل با قدمت بالا پیشی بگیرد.
وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ واگن بارگیری در این منطقه انجام می شود، گفت: در این منطقه بارهای کک، زغالسنگ وسنگ آهن بارگیری و حمل می شود .
مدیر کل راه آهن شرق گفت: معدن مزینو نیز در حال تکوین است که صحبت های اولیه در خصوص بار آن معدن انجام شده است که تحول بزرگی در حجم بارهای این اداره کل ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در صورت راه اندازی نیروگاه حرارتی، کارخانه سیمان وکارخانه کک آمادگی حمل بارهای آنها را نیز داریم.
اقبالی در خصوص قطارهای مسافری اداره کل نیز گفت: قطارهای محلی طبس – تهران، طبس – مشهد، خواف – تهران و بالعکس و قطارهای عبوری از مشهد به یزد، بندرعباس، اصفهان،کرمان و شیراز را داریم که در تمامی این قطارها سهمیه برای طبس نیز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برنامه داریم قطار طبس – تهران از مسیر اردکان را نیز راه اندازی کنیم که چهار ساعت مسیر کوتاه تر میشود که این امر با توجه به ترافیک بالا، مستلزم دو خطه شدن مسیراست.
محمد رضا دهقانزاده، معاونت توسعه مدیریت و منابع راه آهن شرق نیز طلایی را فردی کاری و پرتلاش دانست و درخصوص اقدامات توسعهای منطقه اعلام آمادگی کرد.
رضا شرقی، معاون فنی و زیربنایی راه آهن شرق نیز با بیان پروژههای در حال احداث در این اداره کل به اجرای پروژه نت، دو خطه شدن مسیر و پیگیری در خصوص افزایش سرعت و ایمنی بیشتر قطارها اشاره کرد.
سید مهدی میرزاده، رئیس پلیس راه آهن شرق نیز انتصاب طلایی را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس تبریک گفته و در خصوص هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز دراین نشست گفت: راه آهن شرق از دستگاههای ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه میبینیم.
سید مهدی طلایی گفت: دولت نگاه و توجه ویژه و خاصی به راه آهن دارد. نگاه به پروژهها هزینهای است اما دید نسبت به راه آهن سرمایه است و دولت از سرمایهگذاری در این بخش مطمئن است.
طلایی افزود: ظرفیت خوبی در راه آهن وجود دارد و این اداره کل از دستگاههای ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه و خاص میبینیم.
وی در خصوص احداث بندر خشک راه آهن را یکی از مزیتهای شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به بستههای حمایتی خوبی که دولت در حمل و نقل در نظر گرفته لازم است این منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود تا از این ظرفیت به شکل مناسب استفاده شود.