بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

عملیات اجرایی راه آهن فریمان - تربت جام - تایباد - دوغارون آغاز شد

عملیات اجرایی راه آهن فریمان - تربت جام - تایباد - دوغارون آغاز شد
|

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: صبح امروز با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه آهن فریمان-تربت جام-تایباد-دوغارون به زمین زده شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مسعود نصر آزادانی ضمن اعلام این خبر افزود: قطعه اول این راه آهن به طول 44 کیلومتر از ایستگاه شهید مطهری فریمان آغاز می شود که عملیات اجرایی آن با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، نمایندگان شهرهای فریمان و تربت جام و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن احداث این خط ریلی را در توسعه ترانزیت ریلی بسیار موثر دانست و گفت: این راه آهن از دوغارون به کشور افغانستان متصل می شود که این امر در گسترش ترانزیت ریلی با کشورهای همسایه و توسعه شبکه ریلی در شرق کشور تاثیر چشمگیری دارد.
 
نصر آزادانی همچنین از سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: اعضای این کمیسیون در جلسه ی عصر دیروز شورای اداری استان تخصیص کامل اعتبارات راه آهن قزوین-رشت تا پایان سال 93 را مصوب کردند تا عملیات اجرایی این راه آهن تسریع یابد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعود امیدوار پاسخ

    این کلنگ زنی یک خیانت است وقتی هنوز خط خواف - هرات به نتیجه نرسیده است

  • بابک پاسخ

    اتصال راه آهن به کشور افغانستان خیلی خوب است و افغانیها هم استفاده می کنند

  • خبرنگار ریلی پاسخ

    هدف اصلی پروژه را ترازنیت ریلی با کشور افغانستان اعلام کرده اند و جای سوال است که مگر قبلا راه آهن خواف - هرات از ده سال قبل شروع نشد؟ طبق اخبار منتره در جراید پروژه راه آهن خواف - هرات بیش از ۸۰ درصد پیشرفت نموده است. آیا پروژه جدید جایگزین آن است؟ آیا آن پروژه متوقف و شکست خورده است؟ علت شکست آن پروژه چه بوده است یا آنکه این پروژه به موازات پروژه راه آهن خواف - هرات اجرا خواهد شد؟ علت انجام دو پروژه موازی در یک منطقه چیست؟

  • یاسر پاسخ

    مگه وزیر نگفته بود که پروژه های نیمه کاره را تمام می کنه و پروژه جدید کلنگ نمی زنه؟

  • کارشناس وزارت راه پاسخ

    وزیر محترم هنگام ابلاغ حکم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت خواسته بود که طرحها را غربالگری کنند و اگر می کردند حتما این پروژه حذف می شد و فکر کنم وزیر از این وضعیت افتضاح باخبر نباشد

    • محسن

      خب شماها چرا داغ کردید؟ اقا در کلفت بودن فریمان تو شهرستان های استان ک شکی نیس

  • انسانم آرزوست پاسخ

    کارشناس وزارت راه اشتباه می کنی که فکر کنی وزیر محترم خبر ندارد مگر ممکنه شرکت ساخت سرخود یک پروژه جدید را شروع کند و کلی مقامات کشور را ببرد و کلنگ زنی کنند و وزیر خبر دار نباشد؟ وزیر کاملا خبردار می شود ولی مجبور است جلوی نمایندگان مجلس خبردار بیاستد.

  • علیزاده پاسخ

    قربون ترس برم که باعثشده کلی طرح بدون توجیه بسازیم و طرحهای حیاتی و اولویت دار سالها سال مسکوت باشند. کمی جرات هم چیز خوبیه،؟!!!

  • بصیرت پاسخ

    پروژه راه آهن دوغارون اگر چه با تاخیری ۴۰ ساله لیکن با مزایای فراوانی برای کشور و نظام همراه خواهد بود؛ برخی از اولویت های این طرح شامل ۱ - اتصال دومین گمرک بزرگ کشور که ۸۰ درصد صادرات کشور به افغانستان از طریق آن صورت می پذیرد۲ - بهرمندی معادن فولاد، سیمان و سیلیس از این نعمت ۳ - اتصال کارخانه های فولاد، سیمان و سیلیس تربت جام به عنوان بزرگترین کارخانه ی سیلیس در خاورمیانه ۴ - بهرمندی جمعیت ۸۰۰ هزار نفری مناطق محروم، صالح آباد، تایباد، باخرز و فریمان از حمل و نقل ریلی، ۵ - کاهش تلفات جاده ای در حادثه خیز ترین محور ترانزیتی کشور ۶ - امکان افزایش توریست درمانی در دو قطب درمانی مشهد و تربت جام ۷ - هزینه ی بسیار پایین راه اندازی این راه آهن به دلیل فراهم بودن زیر ساخت ها و نبود موانع طبیعی در مقایسه با طرح هایی مثل راه آهن میانه - اردبیل، قزوین رشت، مشهد، گرگان و مواردی از این دست. کافیست عدلانه تصمیم بگیرد؛

  • مسعود امیدوار پاسخ

    اینکه ترازیت بین ایران و افغانستان از طریق ریلی جابجا بشه خوبه ولی وقتی هنوز مسیر نیمه کاره تموم نشده و دوباره یک مسیر موازی با آن بسازند چه معنایی داره؟ مگه بارهای مرز دوغارون از هرات نمی آیند؟ خوب همان بارها را از هرات سوار قطار کنند و از مسیر هرات - خواف که در دست احداثه وارد کنند پس مسیر دوم برای چیست؟ آیا یکی از مسئولین شرکت ساخت یا وزارت راه پاسخگو هستند یا فقط به کار خودشان مشغولند و دل نمایندگان را جلب می کنند؟