بازدید سایت : ۴۷۴۵۳

لزوم مهیا شدن زیرساخت‎های ورود و خروج کالا برای بهره‎برداری از راه‌آهن اینچه‎برون

لزوم مهیا شدن زیرساخت‎های ورود و خروج کالا برای بهره‎برداری از راه‌آهن اینچه‎برون
|

تین نیوز | فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: بهره‎برداری کامل از راه‌آهن اینچه‌برون مستلزم مهیا شدن زیرساخت‎های مربوط به ورود و خروج کالاست.
 
محمد حمیدی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: راه‎اندازی راه‌آهن در اینچه‎برون و افتتاح کریدور شرق دریای خزر و ارتباط ریلی کشورهای ایران، ترکمنستان و قراقستان برکات زیادی را نصیب منطقه خواهد کرد.
 
وی افزود: حمل و نقل کالا توسط ناوگان ریلی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‎های لازم در بحث ورود و خروج کالا، انبارداری و دپوی محصولات و همچنین ساز و کارهای قانونی و گمرکی است.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از اعلام آمادگی شرکت‎های مختلف و بخش خصوصی در استفاده از ظرفیت ریلی برای صادرات و واردات کالا خبر داد و تصریح کرد: در خصوص مهیا کردن زیرساخت‎ها رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد. 
 
زیرساخت‎های استفاده از ناوگان ریلی و راه‎آهن باید هر چه سریع‎تر مهیا شود
مدیرکل گمرکات استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به نقش راه‌آهن در افزایش مبادلات کالا و رونق اقتصادی استان و منطقه گفت: زیرساخت‎های استفاده از ناوگان ریلی و راه‎آهن باید هر چه سریع‎تر مهیا شود.
 
علی‎اکبر شامانی اظهار کرد: فنس‎کشی محدوده، احداث انبارهای بزرگ و سکوهای بارگیری از موارد ضروری برای استفاده کامل از ظرفیت راه‎آهن است.
 
وی تصریح کرد: برخی از شرکت‎های بزرگ در کشور برای احداث انبارها اعلام آمادگی کرده‌اند که لازم است تقاضای آن‌ها بررسی شود.
 
مدیرکل گمرکات استان گلستان خاطرنشان کرد: مکانی هم برای استقرار گمرک و اداره گذرنامه هم باید در محل راه‌آهن در نظر گرفته شود.
 
چهارشنبه هفته گذشته با حضور روسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان راه‎آهن بین‎المللی شرق دریای خزر به بهره‎برداری رسید.
 
این خط ریلی که 926 کیلومتر طول دارد، 146 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 80 کیلومتر آن نیز در ایران قرار دارد.
 
این خط آهن، کشورهای آسیای میانه و قفقاز را به آب‎های آزاد متصل خواهد کرد.
 
در سال نخست فعالیت این خط آهن قابلیت حمل بار 1,5 میلیون تن فراهم خواهد شد و به تدریج در آینده نیز شاهد حمل بار 10 میلیون تن را نیز از طریق این خط آهن شاهد خواهیم بود.
 
این خط آهن در کمتر از 17 ماه و به همت قرارگاه خاتم‎الانبیاء با هزینه بالغ بر 130 میلیارد تومان ساخته شده است.
 
افتتاح این خط آهن باعث خواهد شد تا صادرکنندگان با هزینه کمتری به امور تجاری خود بپردازند که نتیجه آن نیز توسعه تجارت و اقتصاد استان و کشور خواهد شد.
 
از نظر جمهوری اسلامی ایران ساخت و تکمیل زیربناهای ارتباطی میان کشورهای منطقه با هدف توسعه روابط تجاری اقتصادی و دوستی میان ملت‎های منطقه و ارتقای سطح اقتصادی و تامین امنیت و ثبات همراه خواهد بود.
 
سرعت بالای قطار بر روی این خط آهن 120 کیلومتر در ساعت است که زمان سفر را کاهش می‎دهد و فاصله حمل از قزاقستان تا خلیج فارس را که سه هزار کیلومتر است در مدت زمان 20 ساعت طی می‌کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پاسخ

    این مطالب در باره نیاز به زیرساختها در راه آهن اینچه برون را مقایسه کنید با فرمایشات وزیر محترم در لینک ذیل: http: / / www. tinn. ir / vdciqpap. t۱arw۲bcct. html

  • صالحی پاسخ

    ۲۰ ساعت از قزاقستان تا خلیج فارس؟؟!!!! اغراق هم حدی دارد. البته امیودارم محقق شود و مایه خوشحالی خواهد بود.