تکذیب احیای ایستگاه قطار جمکران
تین نیوز | نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله احیای ایستگاه قطار جمکران قم که در سال گذشته جمعآوری شد، تکذیب میشود.
احمد امیر آبادی با اشاره به راه آهن ایستگاه جمکران اظهار کرد: مسئله احیای ایستگاه قطار جمکران قم که در سال گذشته جمعآوری شد، تکذیب میشود.
وی خاطرنشان کرد: راهآهن داخل شهر قم بر اساس دستور رئیس جمهور وقت و مصوبه قانونی مجلس جمعآوری شده و پس از آن بلوار پیامبر اعظم افتتاح شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسات مکرری برگزار شد تا کل راهآهن داخل شهر قم جمعآوری شود گفت: انتقال راه آهن از داخل شهر قم در قانون بودجه سال 92 تصویب شد و به صورت قانون درآمد ولی گلایه از مسئولان مربوطه این است که چرا این قانون را اجرا نکردند.
وی عنوان داشت: جلسات مکرری با مدیر عامل فعلی راهآهن برگزار شد تا راه آهن به نوعی از داخل شهر قم جمعآوری شود و استاندار نیز تلاش کرد و اواخر سال گذشته نیز پل روگذر در خیابان امیر کبیر یا اراک سابق جمعآوری شد.
امیرآبادی با اشاره به برگزاری جلسهای با مدیر عامل راهآهن گفت: این جلسه با حضور معاون عمرانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر قم برگزار شد.
وی عنوان داشت: انتقال ایستگاه محمدیه به انتهای رودخانه به تصویب رسید و قرار شد شهرداری با همکاری مشاور به مطالعه این طرح بپردازند و امکان اجرای آن را بررسی کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد راهآهنی که از هشت متری لوله و کمربندی امام علی(ع) به ابتدای نیروگاه میآید، توسط شهرداری بهسازی شود و 70 تا 80 سانتی متر دیوارکشی و نردهگذاری آن انجام شود.
وی عنوان داشت: مدیر عامل راه آهن تاکید داشت که به طور مجدد راهآهن احیا شود که با مخالفت نماینده قم و مسئولان استان و شهرداری مواجه شد و برای احیای این بخش تصمیمی گرفته نشد.
امیرآبادی یادآور شد: ایستگاه قطار جمکران که از دور شهر و بلوار پیامبر اعظم عبور میکند، متروکه شده و احیای آن تکذیب میشود.
وی خاطرنشان کرد: اگر راه آهن در این بخش بماند، نواقص و ضرر بسیاری برای شهر دارد، به عنوان مثال باید چندین تقاطع روی راه آهن ایجاد کنیم و چندین پل بزنیم که این امر صدها میلیارد تومان هزینه برای شهر ایجاد میکند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر راهآهن از بلوار پیامبر اعظم که از جمکران تا حرم است عبور کند، بلوار خراب میشود و اصلا ضرورتی وجود ندارد که بین جمکران و ایستگاه قم خط آهن وجود داشته باشد.