◄ دهه ۹۰، دهه ریلی کشور
تین نیوز | یک فعال ریلی گفت: صنعتگران داخلی، توانایی ساخت مصارف مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور را دارا هستند.
حسن زعیم دار در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه ریلی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به حضور گسترده شرکت ها در این نمایشگاه گفت: با توجه به برنامه گسترده ای که دولت تدبیر امید برای توسعه حمل و نقل دارد می توان دهه نود را دهه ریلی کشور خواند.
وی بیان داشت: دهه 80 قرار بود دهه ریلی کشور شود. تلاش های زیادی هم صورت گرفت، اما بنا به هزاران دلیل که از جمله آن می توان به تخصیص نیافتن بودجه لازم اشاره کرد، خواسته مذکور در آن دوره میسر نشد.
زعیم دار عنوان داشت: بازنگری سند چشم انداز در سال 89 توسط سازمان گسترش، تاکیدات رهبری و ریاست جمهوری و مشوق هایی که برای جذب سرمایه گذار داده شده است همه حکایت از تحولی بزرگ در این صنعت دارد.
وی ادامه داد: برآورد سرمایه شرکت های تولید کننده واگن در صنعت حمل و نقل ریلی چندصد میلیارد است، این یعنی یک سرمایه بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی وجود دارد، پس باید دراین صنعت تولید جاری شود، حال اگر بنا به دلایل مختلف میزان تولید 50 درصد هم باشد خوب است.
مدیرعامل شرکت تاحا با اشاره به میانگین عمر ناوگان های داخلی عنوان کرد: متاسفانه امروزه میانگین عمر ناوگان صنعت حمل و نفل ریلی کشور بالای 20 سال است این در حالی است که کشور ما نیازمند کاهش عمر ناوگان و حفظ ناوگان موجود است.
این کارشناس ریلی تصریح کرد: ناوگان های ما با بازسازی خوب حداقل تا 10 سال دیگر هم می توانند به سیر خود ادامه دهند ولی شرکت ها هم باید در حوزه خرید واگن نو و هم در عرصه بازسازی برنامه ریزی داشته باشند.
دهه ۹۰ دهه اشخاصی است که از جیب بیت المال ارتزاق می کنند و برای خود از سالیان نچندان دور جایگاه وپایگاهی درخارج از راه آهن ایجادنمودند وازاین رهگذر سودهای کلانی به جیب زده ومیزنند.!