همکاری ایران و جمهوری آذربایجان برای تکمیل محور ریلی آستارا - آستارا
تین نیوز | مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرحهای راهآهن، بنادر و فرودگاهها گفت: با برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، هیاتی از سوی دو کشور به منظور تکمیل محور ریلی آستارا (ایران)- آستارا (آذربایجان) وارد مذاکره شدند.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محسن نوروزی ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آذرماه، به منظور مذاکرات کارشناسی در بخش کمیته حمل و نقل ریلی نمایندگان دو کشور با هدف تکمیل محور آستارا (ایران)- آستارا(آذربایجان) و احداث یک دهانه پل ریلی بر روی رودخانه مرزی و بینالمللی آستاراچای وارد مذاکره شدند.
وی افزود: با توجه به برگزاری این جلسه مقرر شد تا هماهنگیهای لازم به منظور اعزام هیاتی از سوی دو طرف با هدف تعیین مختصات مرکز و چهار گوشه پل آستاراچای و قطعی کردن محدوده آن با در نظرگرفتن ملاحظات مرزی صورت گیرد.
نوروزی این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: راهآهن آستارای جمهوری آذربایجان تا نقطه صفر مرزی ادامه می یابد و به دنبال ایجاد پایانه مرزی در آستارای ایران، پلی ریلی به صورت استاندارد بر روی رودخانه مرزی و با سهم مشترک 50 درصد برای هر دو کشور احداث می شود.
مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرح های راهآهن، بنادر و فرودگاهها خاطرنشان کرد: مطالعات مرحله اول سازهای پل از سوی طرف ایرانی انجام و دهانه بندی 3 دهانه به طول 7/26 متر با عرشه پیش تنیده و دال بتونی از سوی طرف آذربایجانی تایید شد.
وی در انتها یادآور شد: متخصصین مسئول دارای صلاحیت دولتی و نیروهای مرزبانی هر دو طرف هفته گذشته در محل پروژه حاضر شدند و تصمیماتی در خصوص تعیین مختصات نقطه صفر مرزی اتخاذ شد و دیدار بعدی به منظور مذاکرات در خصوص نحوه احداث پل و تکمیل مطالعات به هفته آینده موکول شد.
وی افزود: با توجه به برگزاری این جلسه مقرر شد تا هماهنگیهای لازم به منظور اعزام هیاتی از سوی دو طرف با هدف تعیین مختصات مرکز و چهار گوشه پل آستاراچای و قطعی کردن محدوده آن با در نظرگرفتن ملاحظات مرزی صورت گیرد.
نوروزی این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: راهآهن آستارای جمهوری آذربایجان تا نقطه صفر مرزی ادامه می یابد و به دنبال ایجاد پایانه مرزی در آستارای ایران، پلی ریلی به صورت استاندارد بر روی رودخانه مرزی و با سهم مشترک 50 درصد برای هر دو کشور احداث می شود.
مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرح های راهآهن، بنادر و فرودگاهها خاطرنشان کرد: مطالعات مرحله اول سازهای پل از سوی طرف ایرانی انجام و دهانه بندی 3 دهانه به طول 7/26 متر با عرشه پیش تنیده و دال بتونی از سوی طرف آذربایجانی تایید شد.
وی در انتها یادآور شد: متخصصین مسئول دارای صلاحیت دولتی و نیروهای مرزبانی هر دو طرف هفته گذشته در محل پروژه حاضر شدند و تصمیماتی در خصوص تعیین مختصات نقطه صفر مرزی اتخاذ شد و دیدار بعدی به منظور مذاکرات در خصوص نحوه احداث پل و تکمیل مطالعات به هفته آینده موکول شد.