بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

تامین نیروی انسانی بندر شهید رجایی با توجه به ماموریت ملی و بین المللی آن

تامین نیروی انسانی بندر شهید رجایی با توجه به ماموریت ملی و بین المللی آن

تین نیوز | عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان بندر شهید رجایی را یک بندر دارای ماموریت ملی و بین المللی توصیف کرد و گفت: این بندر باید توسط نیروهایی اداره شود که شایستگی و کارایی انجام این ماموریت مهم را داشته باشند.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" در هشتمین دوره آموزشی هسته های گزینش تابعه وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی بندر شهید رجایی در حال برگزاری است، اظهار داشت: باتوجه به قرار گیری بندر شهید رجایی در کریدور شمال-جنوب باید علاوه بر توسعه اسکله ها، به تجهیزات، پس کرانه ها ،جاده دسترسی و به ویژه نیروی انسانی  بندر شهید رجایی توجه جدی شود.
وی همچنین بر لزوم توجه ویژه به تامین نیروی انسانی در تمام صنوف جامعه بندری تاکید کرد و ادامه داد: همه افراد حتی نیروهای بخش های خصوصی نیز باید با سیستمی هدفمند به عنوان بازوان بندر در چرخه ایجاد زیرساخت ها و پسکرانه ها به کار گرفته شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار گزینش نیروی انسانی بااستعداد، متعهد و متخصص برای بهبود عملکرد اقتصادی دولت در این بخش شد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخورداری از 7 هزار نیروی انسانی در صنوف مختلف دریایی و بندری بخش دولتی و خصوصی، یک بندر با ماموریت ملی و بین المللی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: این بندر باید توسط نیروهایی اداره شود که شایستگی و کارایی انجام این ماموریت مهم را داشته باشند.
ایدنی با بیان اینکه رقابت از طریق جذب خطوط کشتیرانی در کنار ساخت و ساز می تواند سهم بندر شهید رجایی را از تجارت دریایی در منطقه خلیج فارس افزایش دهد، افزود: این بندر پس از خدمات دهی به کشتی های کوچک و متوسط هم اکنون میزبان کشتی های بزرگ و خط مستقیم دنیاست و در برنامه بعدی باید به یک بندر هاب و تامین کننده نیاز بنادر منطقه تبدیل شود.

ایدنی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز عملیات اجرایی بخش اول فاز سوم و تکمیل حوضچه سوم بندر شهید رجایی تا پایان سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این بندر به عنوان تسهیل کننده اقتصاد کشور با انجام 82 درصد تجارت کانتینری کشور، فضای کسب و کار را برای فعالان بندر و دریا در کشور فراهم کرده است.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان در پایان به ارایه گزارشی از سهم این استان در حمل و نقل کالا و مسافر و همچنین تبیین وظایف حاکمیتی و اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور پرداخت و اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تحت پوشش قرار دادن 71 بندر، 60 درصد مراودات تجاری بنادر کشور را پشتبانی می کند و بنادر مسافری آن سهم97 درصدی سفرهای دریایی کشور را به خود اختصاص داده اند.

 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.