بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

رشد ۱۹ درصدی بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

رشد ۱۹ درصدی بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

تین نیوز | بارگیری کالای تجاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با 19 درصد رشد طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به بیش از یک میلیون و 442 هزار و 833 تن رسید.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، گرایلو، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون و 946 هزار و 955 تن کالا طی دو ماهه سال جاری در اسکله های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: به دنبال سیاست های دولت خدمتگزار جهت تقویت صادرات و کاهش واردات، بارگیری انواع کالا از جمله کالای کانتینری، مواد شیمیایی، آهن آلات، سنگ آهن و مواد معدنی در این مجتمع بزرگ بندری کشور رشد داشته است.

وی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را به لحاظ کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی در نیمه غرب کشور واجد مزیت هایی برشمرد که موجب استقبال صاحبان کالا جهت صادرات کالاهایی نظیر سنگ آهن و مواد معدنی با بهره گیری از اسکله ها و تجهیزات مهیای آن شده است.

وی همچنین برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از پایانه کانتینری مجهز و پیشرفته را از مزیت های آن عنوان کرده و توجه به افزایش راندمان تخلیه و بارگیری کالا، که بر اثر برنامه ریزی مدون، بهره گیری از نیروهای عملیاتی مجرب و تجهیزات آماده به کار حاصل شده را ، از عوامل مؤثر در بهره وری کشتی ها در این مجتمع بزرگ بندری دانست که موجب افزایش میانگین این شاخص به میزان 194 تن بر ساعت طی دو ماهه سال جاری شده است.

یاد آور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی دوازده ماهه سال گذشته موفق شده بالغ 46 میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کرده و سهم 76 درصدی تخلیه کالاهای اساسی کشور را طی مدت مذکور به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.