بازدید سایت : ۲۶۳۰۶

بیش از ۷۸ هزار زائر اصفهانی با اتوبوس عازم کربلا شدند

۷۸ هزار و ۱۴۵ زائر اربعینی از شانزدهم اَمرداد تاکنون با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس)، از این استان به کربلا عزیمت کردند.

بیش از ۷۸ هزار زائر اصفهانی با اتوبوس عازم کربلا شدند
تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: ۷۸ هزار و ۱۴۵ زائر اربعینی از شانزدهم اَمرداد تاکنون با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس)، از این استان به کربلا عزیمت کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی صلواتی افزود: این زائران توسط ۲ هزار و ۶۲۹ دستگاه اتوبوس تا روز گذشته، به سمت مرزهای چهارگانه اعزام شدند.

صلواتی ادامه داد: طرح اعزام زائران به مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی از روز سه شنبه شانزدهم اَمرداد آغاز شده است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار و ۴۰۳ زائر روز گذشته با ۲۲۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافری، به سمت مرزهای چهارگانه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد انتقال زائر از استان تا این لحظه مربوط به روز پنجشنبه بیست و پنجم اَمرداد با اعزام ۱۰ هزار و ۲۰۶ مسافر و ۳۳۰ دستگاه اتوبوس، در یک روز انجام شده است.
صلواتی با اشاره به بازگشت زائران افزود:۱۶ هزار و ۸۷۱ نفر از زائران از ابتدای طرح تاکنون با ۶۰۱ دستگاه اتوبوس از مرزها به استان اصفهان بازگشته اند.
وی با اشاره به تمرکز بیشتر ظرفیت ناوگان مسافری جاده ای استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بیان کرد: از هموطنان تقاضا داریم تا در این ایام حتی المقدور از سفرهای غیرضروری به سایر نقاط کشور صرفنظر یا از وسیله نقلیه شخصی و سایر وسائط نقلیه عمومی همچون خطوط ریلی و هوایی استفاده کنند.

مراسم «پیاده روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه بصورت پیاده از مسیرهای منتهی به کربلا به منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در کربلا صورت می گیرد.

در این آیین علاوه بر ایران جمعیتی از مسلمانان کشورهای همسایه و سراسر جهان شرکت می کنند.

یکشنبه هفته آینده، چهارم شهریور مصادف با اربعین حسینی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.