◄ نقش مهم رانندگان کامیون در مسئله امنیت
رانندگان برخلاف تصور بسیاری از مردم، شئون مختلفی از امنیت را برای جامعه تأمین می کنند اما تا کنون کمتر درباره اهمیت نقش آنان در امنیت صحبت به میان آمده است.
رانندگان برخلاف تصور بسیاری از مردم، شئون مختلفی از امنیت را برای جامعه تأمین می کنند اما تا کنون کمتر درباره اهمیت نقش آنان در امنیت صحبت به میان آمده است.
در ادامه با اشاره به بخشی از نقش این گروه زحمت کش و پرتلاش ابعاد نقش آفرینی آنان در امنیت را تصریح خواهم کرد:
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
2886 دستگاه کامیون خارجی به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد؟
امنیت اقتصادی: رانندگان کامیون نقش حیاتی در زنجیره تأمین و توزیع کالاها ایفا می کنند. حمل و نقل جاده ای بخش عمده ای از تجارت داخلی و بین المللی را پوشش می دهد. در صورت اختلال در کار این صنعت، اقتصاد کشور به سرعت تحت تأثیر قرار می گیرد. به عبارت دیگر بدون حمل ونقل منظم و مؤثر، کسب وکارها نمی توانند مواد اولیه خود را دریافت کنند و محصولات نهایی به دست مصرف کنندگان نخواهد رسید. این موضوع به طور مستقیم بر رشد و پایداری اقتصاد تأثیر می گذارد. اختلال در حمل ونقل می تواند باعث افزایش قیمت ها و کمبود کالاهای اساسی شود که این امر به نوبه خود تأثیر منفی بر اقتصاد و رفاه عمومی خواهد داشت.
نباید فراموش کنیم وجود یک نظام کارآمد حمل و نقل کالا هزینه های لجستیکی را کاهش می دهد که این موضوع هزینه تمام شده کالا را کاهش خواهد داد و شرایط یک بازی دو سر برد برای تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.
امنیت و پایداری اجتماعی: رانندگان کامیون به مناطق دورافتاده و روستاها کالاهای اساسی را منتقل می کنند که این امر باعث پایداری و امنیت غذایی در سراسر کشور می شود. از منظر سیاسی، تضمین دسترسی عادلانه و منظم به منابع ضروری برای تمامی مناطق یک کشور، اهمیت زیادی دارد و می تواند نارضایتی های اجتماعی را کاهش دهد. تصور کنید در صورتی که دسترسی به کالاها در مناطق دورافتاده سخت شود چه تعداد از مردم برای دست یابی به امکانات بیشتر ناچار به دوری از خانواده خواهند شد و این موضوع تا چه حد بر احساس عدالت در جامعه اثرگذار است.
نتیجه گیری:
حمل و نقل جاده ای با ایفای نقش های چندگانه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی (که در یادداشت دیگری به آن خواهیم پرداخت)، یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است. توسعه و بهبود این سیستم با توجه به اصول پایداری می تواند به رشد اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی و حفاظت از محیط زیست منجر شود. توجه به نیازها و مشکلات این بخش و اتخاذ سیاست های مناسب در جهت ارتقاء آن، می تواند به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک شایانی کند و لازم است سیاستگذاران بیش از گذشته به حل مشکلات این حوزه اهتمام ورزند.
* محمدرضا علینقی ریزی اقتصاددان
لطفامسولین امسال هرچه زودتربایک بیمه تکمیلی خوب ومعتبر که دارو وویزیت ودندان روپوشش بده باتعهدات لازم برای رانندگان قراردادببندیت نه ایکه یکماه دیگه تازه یادتون بیاد.باتشکر
باسلام درسته همه میدانندکه مارانندگان چه نقش مهمی داریم درکشوربرای همه خوبه ازتجارگرفته تالوازم یدک فروش بجزخودمان که به سختی داریم زندگی میکنیم ازشامل نشدن سختی کارتاخرجهای سرسام آورکامیون بخدامن ۵۳سال دارم دیکس کمر امان م رابریده اما۷سال دیگه اینهم اگه بتوانم باید بایع خاورقدیمی برم بیابان ۱۶۰م خرج موتورکردم عیدچقدربارکرایه ۳ملیونی بگیرم تاخرج دربیاد بخدا کرایه هاروباربریهانصف میکنندتابارمیگیری باربری میگدپول داری بارت خرج دارداول اضافه کمسیون روباعابربحساب کس دیگه میزندکمسیون قانونی رو باکارت خوان باربری میکشدالان مارانندگان بخدا بارهای اربعین راصلواتی میبریم تاعراق یع بارنامه باربری نمیده براباراربعین من چندساله بارمیبرم کربلاخداقبول کندحتی عوارضی گذشت نمیکند فعلا ازهمه بیشترزحمت میکشیم کمترازهمه درامدداریم
به گفتن ونوشتن نیس اصل اجرای شدن هس
سلام پر انرژی باشید.لطفا یکبار مبالغ واریز شده حق بیمه تامین اجتماعی را از بیمه مرکزی که مبلغ قابل توجه برای سالهای زیادی بود دریافت کردم و به شعبه پانزده که پرونده دارم تحویل دادم.حال میخواهم باز نشسته شوم در سابقه بیمه ام نیست.به چه صورت میتوانم دریافت کنم.
پسچراتواینمملکتبهرانندهکامیونظلممیشهحقشخوردهمیشهموردبیتوجهیوبیاحترامیمسئولینقرارمیگیرهچراااآاا
سلام
مشکل ما رانندگان در درجه اول کرایه به موقع پرداخت نکردن صاحب بار است چون خرید ما در مورد وسایل و ارزاق خوراکی ومنزل همه نقدی. ولی کرایه را صاحب بار اعم از شرکت ها .کارخانه ها وغیره. چند روز سرگردان برای گرفتن کرایه هستیم تلفن. را هم جواب نمی دهند ازمسئولین محترم خواهشمندیم. در این مورد کمک حال ما باشند با آرزوی موفقیت و سربلندی و سلامتی روز افزون
پس چرا این قشر زحمت کش. دیده نمیشن پس کو امنیت شغلی .بیمه و ...
در مقابل کاش مردم هم صدای راننده رو نه انجمن صنفی رانندگان فقط برای حق حقوق خودش تلاش میکنه و اونا هم خون راننده رو میخورن مثل باربری ها
حکایت این حرفا هندوانه زیر بغل گذاشتنه چند ساله کرایه بیمه دزدی باربریها همه چی رو داریم فریاد میزنیم هیچ شنیده نمیشه
بخدا گازویل نداریم باربزنیم چه کارورسرحمل نقل میخواین بیارن دیگه بسه
توسیستان آوارستان تو ارومیه بار مردم ومی دزدن راننده چه کنه اونم ازوضع گازییل تواین مناطق باید به غیر پول گازییل سیصد جداگانه به پمپ چی بدی تابستونی گازییل بزنیم بخدا خجالت داره
البته که کامیونها نقش مهمی دارند اما بهمان اندازه و البته پیچیده تر و سخت تر و پر مسئولیت تر ، کابری مسافربری هست ، که هرگز آرامش و رفاه فردی و اختیارات کامیونها را ندارند ، پوشش متحد الشکل ، آنکارد بودن ، همیشه در سفر بودن ، اختیار گوش کردن موزیک دلخواه را نداشتن ، خواب شبانه راحت و بی سر و صدا نداشتن ، حقوق کم ، درگیر مداوم با پلیس راهها بودن ، تحت نظر مسافر بودن ، نداشتن اختیار توقف در جای دلخواه ، تنها بخشی از معضلات مسافربری هست که کامیونها هرگز با آنها مواجه نمیشوند...
سلاماماواماهمهچیزگراندگهچهبگم
خداخیرشون بده وبه خانوادهاشون سلامتی بده خیلی زحمت میکشندممنون هستیم
خواهشن اول کامیونهای چینی البرز یا دنگ فنگا اسقاط کنید و با وام بلند مدت کامیون بدید به این رانندگان این کامیون پدر راننده را درآورده هرروز تو جادها خراب میشه آقا وزیر یه کاری بکن این کامیون اسقاط بشه
سلام و عرض ادب.. چرا فقط گرفتین پی بومی گرایی میگید سرطان در حال رشد.. کار از ریشه خرابه با این همه کامیون وارد بازار میشه یدونش هم اسقاط نمیشه کامیون زیادشده بار کمبوده.. اگر بار جایی هم باشه بار در خونش به کسی دیگه نمیدن! اگر از ریشه درست بشه هیچ وقت بومی گرایی در کار نیس در ضمن راننده ها خیلی هوای همو دارن
قشر راننده فقط شده نوکر باربری وصاحب بار فریاد رس هم نداریم مسئولین هم به فکر ما نیستند ماراننده ها دیگه صبرمان تمام شده
قبلا ماشین را به راننده می دادن، پنج سال راننده کار می کرد و حقوق می گرفت و بعد ماشین را به راننده می دادند.
سلام
چرا باید این قشر زحمتکش با حداقل ومبنای حقوق بازنشسته شوند
چرا رانندگان پایه یکم با وجود داشتن تخصص وسختی های فراوان در کار پدر جاده ها بدون در نظر گرفتن مشاغل سخت و حتی با دریافتی خیلی کمتر از کارگران ساده محترم بازنشسته شوند؟
چرا رانندگان پایه یکم با تجربه کشورمان باید به فکر مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس ویا کشورهای اروپایی ویا کانادا باشند؟
چرا؟
آیا میدانید صفر تا صد زندگی تمام مردم دنیا اعم از خوراکی، سوخت،وسایل منزل،هرچیزی که توی زندگی به چشم میخورد حداقل ۵بار توسط حمل ونقل جابجا شده آهای راننده قدر خودتو بدون......حیف
سلام من راننده بازنشسته هستم با32سال سابقه الان 10میلیون و400بهم میدندلعنت بران کس ک وزارت راه و ترابری را با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام کردازمسکن کمی حرف میزنند ولی راه نه این وضعیت را ه این وضعیت راننده
انشاالله ریاست جمهوراقای پزشکیان در ست میکند بشرط یک وزیرجدابرای راه ویک وزیرجدابرای مسکن ک حرف شماراگوش بدهد
راننده ترانزیت بود ۴۰ سال بی ارزشترین شغل تو ایران هست کسی اهمیت نمیده
چه فایده؟وقتی همه ازجیب راننده به اجبار پول میبرن.که دراصل دزدین.با جاده های خراب وعدم امنیت وهزارمشکل دیگه.دولتهای ایران لیاقت راننده های زحمت کش وومظلوم کشور راندارند.ثابت کردند که ندارند
۲۰ روز توقف اجباری کنیم که یه بار با نصف کرایه گیرمون بیاد داد هنوز اول راه بااین همه راننده بدهکار قول میدم کله خالی کنیم بریم اسنب تو مسیر های کمربندی مسافر کشی ...
بیمه تکمیلی رانندگان سنگین برون شهری تمدید نشده هرچندزیاد باارزشم نیست