ایران صاحب کارخانه هواپیماسازی شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تحویل روزانه ۳.۵میلیون لیتر سوخت جت (۶۰۰) به ایرلاین های داخلی برای پروازهای خارجی و داخلی خبر داد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تحویل روزانه ۳.۵ میلیون لیتر سوخت جت (۶۰۰) به ایرلاین های داخلی برای پروازهای خارجی و داخلی خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد محمدی بخش در نشست خبری در پاسخ به پرسی مبنی بر اینکه روزانه چه میزان سوخت یارانه ای به شرکت های هواپیمایی داخلی مسافری تحویل می شود، اظهار کرد: روزانه حدود 4.5 میلیون لیتر سوخت جت در کشور مصرف می شود.
وی ادامه داد: ایرلاین های خارجی سوخت با قیمت خارجی و سوخت شرکت های هلی کوپتری، آموزشی و کارگو سوخت را با نرخ آزاد تحویل می گیرند.
وی افزود: در شرکتهای هواپیمایی مسافری داخلی برای پروازهای خارجی روزانه یک میلیون لیتر و برای پروازهای داخلی 2.5 میلیون لیتر و در مجموع 3.5 میلیون لیتر سوخت مصرف می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدای این نشست نیز با بیان اینکه به ازای هر هواپیما که وارد کشور می شود، اشتغال و ایمنی ایجاد می شود، اضافه کرد: باید بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم، برنامه ریزی لازم برای این کار را انجام داده ایم و امیدواریم به اهداف توسعه ای مدنظر دست یابیم.
محمدی بخش با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هفتاد هواپیما و بالگرد دست دوم خریداری و وارد کشور شده است، گفت: با توجه به وضعیت کشور تا قبل از ورود هواپیما به کشور آن را رسانه ای نمی کنیم. فکر می کنیم در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این باره اعلام خواهد شد.
وی درباره ساخت هواپیما نیز یادآور شد: ساخت هواپیمای سیمرغ با مشارکت وزارت راه، وزارت دفاع و وزارت صنعت که مسئولیت های مشخصی دارند، در حال انجام است. امروز می توانیم بگوییم جمهوری اسلامی ایران دارای کارخانه هواپیماسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی آزادی ها در حمل ونقل هوایی ، گفت: این یک ظرفیتی است که قانونگذار تعریف کرده است. در یک بازه زمانی کشور با حجم بالای تقاضا مواجه می شود و از ظرفیت سایر کشورها برای انجام پروازها استفاده می شود.
محمدی بخش با ابراز اینکه کشور نیازمند 550 فروند هواپیمای مسافربری است، ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت کشورهای دیگر، اگر نیاز بود و مقامات تأییدیه را دادند ظرفیت های آن فراهم است، ضمن اینکه این مسئله در صحن علنی مجلس رأی نیاورد و به همان مسیر قبلی بازگشت.
ایران در سال ۱۳۱۴ صاحب کارخانه هواپیماسازی بود. اسم این کارخانه شهباز بوده است.
هواپیمای سیمرغ ومشابه اکراینی امتحان خود را پس داده هواپیمای ایمنی نیست
نادرست ومبالغه است
شتر در خواب بیند پنبه دانه
بجای تولید هواپیما خودروهای برقی در رده انبوه تولید کنند
ایران صاحب کارخانه هواپیماسازی شد؟؟؟؟؟؟
منوچهر منطقی بارها در مورد این پروژه مصاحبه کرده است
چاخان بنظر میرسد
بسمه تعالی- مرحوم مهندس حامی پدر صنعت ساختمان ایران وقتی از هواپیما وضعیت زمینهای منطقه باغمیشه تبریز را از بالا مشاهده کرد خیلی متغیر وعصبانی شد چون بخاطر روی گسل بودن باید فضای مهجور وغیر استفاده برای خانه سازی وبرجهای 20 طبقه فعلی با این تراکم ساختمانی بود متاسفانه در ایران در جاهای محکم( وادی رحمت) قبر ستان بنا میکنند ودر مناطق سست وروی گسل( باغمیشه) ساختمان بنا میکنند( فاعتبروا یا اولی الابصار)
وقتی اسم مرحوم مهندس حامی به میان آمد باید از مرحوم مهندس آلدیک موسسیان پدر صنعت برق ایران یاد شود آن مرحوم همدوره دکتر چمران در دانشکده فنی بود( احتمالا سال 36) او در تدوین مقررات ملی مبحث 13 شرکت داشت واز خود تالیفات با ارزشی بیادگار گذاشت ویکی از این تالیفات ( راهنمای طرح واجرای تاسیسات برقی ساختمانها) است که الان پیش بنده است او بالاخره در سال 90 از میان ما رفت وبه سرای باقی شتافت