◄ سه راهکار برای افزایش استقبال دوچرخهسواران از مترو
محدودیت استفاده از دوچرخه سنتی در مترو موجب میشود، مترو با استقبال زیادی از طرف دوچرخهسواران مواجه نشود.
یک کارشناس حملونقل در مورد محدودیت استفاده از دوچرخه سنتی در مترو پیشبینی کرد این محدودیت موجب شود مترو با استقبال زیادی از طرف دوچرخهسواران مواجه نشود.
به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان به این شبکه خبری گفت: از چند وقت پیش تصویر دوچرخه بر روی پنجره تعدادی از واگنهای مترو مشاهده شد و در هفته جاری، مرکز اطلاعرسانی مترو جزئیات ورود دوچرخه به مترو را اعلام کرد.
وی اظهار کرد: یکی از شروط بهرهمندی از این امکان، استفاده از دوچرخه تاشو است، این در حالیست که بر خلاف بسیاری از دیگر شهرهای جهان استفاده از دوچرخه تاشو در کشور ما رایج نیست.
این کارشناس افزود: بهنظر میرسد که علت ایجاد این محدودیت عدم امکان پذیرش دوچرخههای سنتی در مترو است چرا که ایستگاهها و واگنهای مترو برای پذیرش دوچرخه سنتی طراحی نشدهاند اما این محدودیت موجب خواهد شد مترو با استقبال زیادی از طرف دوچرخهسواران مواجه نشود.
وی با بیان اینکه در این مورد سه راه در پیش داریم، گفت: یکی از راهکارها این است که تلاش کنیم استفاده از دوچرخه تاشو را رواج دهیم.
به گزارش تین نیوز، قصابیان تاکید کرد: راهکار بعدی آن است که عبور دوچرخه سنتی را در مترو، تسهیل کنیم و اگر بنا داریم از تجربههای قبلی عبرت بگیریم باید از همین الان دست به کار بشویم و در مورد ایستگاههایی که هنوز اجرا نشدهاند اصلاح طراحی انجام دهیم تا دوچرخه سنتی هم بتواند از آسانسور و معبرهای ایستگاهها بهراحتی بگذرد.
قصابیان با بیان اینکه در این مورد، تغییراتی هم در طراحی داخلی واگن برای استقرار دوچرخهسواران چه در تهران و چه در شهرهای دیگری که قصد داریم دوچرخهسواری را در آن رواج دهیم، لازم است، اظهار کرد: راهکار سوم هم این است که این طرح را ببوسیم و کنار بگذاریم.