بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

راه اندازی خط هوایی رفسنجان ایرلاین کلید می خورد

منطقه ویژه اقتصادی با تشکیل انجمن توسعه شهرستان و آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی، موجب جذب حمایت بخش خصوصی شده است.

راه اندازی خط هوایی رفسنجان ایرلاین کلید می خورد
تین نیوز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی با تشکیل انجمن توسعه شهرستان و آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی، موجب جذب حمایت بخش خصوصی شده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روح الله بهرامشاهی شامگاه ۲۹ مردادماه در نشست تکمیل سه ضلع حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل جاده ای برآنیم تا پایانه باربری در منطقه ویژه مستقر شود؛ حمل و نقل هوایی نیز در فرودگاه رفسنجان فعال شود و با اقدام برای اخذ مجوز انبارهای تخصصی راه و شهرسازی، این سه ضلع حمل و نقل را در یک نقطه به اشتراک بگذاریم.

بهرامشاهی در ادامه افزود: فاصله منطقه ویژه اقتصادی تا فرودگاه ۱۲ کیلومتر است و یک جاده اختصاصی از فرودگاه تا انبارهای تخصصی ایجاد شود تا زمینه فعال سازی کارگو ترمینال ها در فرودگاه و انبارهای تخصصی در منطقه ویژه فعال ایجاد شود.

وی درباره راه اندازی خط ریلی، به مصوبه سفر اول ریاست جمهوری شهید رئیسی اشاره و بیان کرد: رفسنجان به شبکه ریلی کشور وصل نیست و برای توسعه شهر، یکی از مهمترین موارد راه اندازی خط ریلی است. اتصال خط ریلی احمد آباد به منطقه ویژه و کرمان، با مشارکت مجتمع مس سرچشمه و بر اساس تفاهم مابین استانداری، شرکت راه آهن و مجتمع مس سرچشمه اتفاق می افتد. 

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که دغدغه توسعه شهرستان را دارد، بر این اساس انجمن توسعه رفسنجان را تشکیل داده و بهرامشاهی در مورد این انجمن گفت: اعضاء این انجمن استادان و کارشناسان ارشد دانشگاه هستند که ۱۲ کارگروه نیازها، ظرفیت ها و توانمندی ها را جمع آوری و آنالیز و به صورت تخصصی پروژه های راهبردی را مطالعه می کنند و در این راستا نیاز به حمایت دارند. 

وی به ۳۰۰ هزار هکتار باغ پسته در استان کرمان اشاره کرد و یکی از ویژگی منطقه ویژه را نزدیکی به فرودگاه و باغ های پسته عنوان و بیان کرد: ما باید از این فرصت استفاده و با سهولت پسته تازه را صادر کنیم. بر اساس این که پسته تازه زود خراب می شود و حتما باید هوایی صادر شود، این نوع صادرات توجیه اقتصادی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه ۴۵ درصد از باغ های کشور در استان کرمان واقع شده اند و از طرفی استان ما بهشت معادن ایران است، گفت: سرمایه گذاران مصمم هستند چند کارگو به رفسنجان بیاورند و از حمل و نقل ترکیبی جهت صادرات پسته بهره ببرند. به این ترتیب عملا به بازار بزرگ بین المللی وصل می شویم. 

وی به زیر ساخت های عالی برای توسعه منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: طرح جامع توسعه منطقه ویژه مصوب شده و به ۳۰۰۰ میلیارد بودجه نیاز داریم تا زیرساخت های منطقه تکمیل شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.