آغاز عملیات ریل گذاری و روسازی مسیر خط متروی تهران - اسلامشهر
متعاقب تکمیل مطالعات مهندسی ارزش و بررسی های صورت گرفته براساس استانداردهای اجرایی، عملیات ریل گذاری و روسازی مسیر خط متروی تهران – اسلامشهر از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع منابع مالی، اواخر سال ۱۴۰۴ این عملیات به پایان برسد.
متعاقب تکمیل مطالعات مهندسی ارزش و بررسی های صورت گرفته براساس استانداردهای اجرایی، عملیات ریل گذاری و روسازی مسیر خط متروی تهران – اسلامشهر از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع منابع مالی، اواخر سال ۱۴۰۴ این عملیات به پایان برسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، رضا قاسمی مدیرعامل شرکت متروی اسلامشهر در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث خط متروی این شهر گفت: پس از پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل خط مترو تهران-اسلامشهر که پاییز سال گذشته محقق شد، پیگیری های لازم جهت تکمیل مطالعات و تامین ادوات و تجهیزات مربوط به این مسیر صورت پذیرفت و هم اکنون مرحله ریل گذاری و روسازی مسیر ۵.۱۰ کیلومتری از سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به صورت یک خط رفت و یک خط برگشت در حال انجام است؛ این مسیر در نهایت شامل سه ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز خواهد بود و با راه اندازی آن، امکان دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران فراهم خواهد شد.
قاسمی در ادامه افزود: پیش بینی های صورت گرفته درخصوص تکمیل عملیات ریل گذاری و روسازی این مسیر ۵/۱۰ کیلومتری، زمانی در حدود ۱۸ ماه را متصور می سازد و امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و منابع مالی لازم، بتوانیم در سال آینده شاهد اتمام این بخش از طرح و نیز تکمیل مرحله روسازی خط مترو تهران-اسلامشهر باشیم.
گفتنی است خط مترو تهران-اسلامشهر، در ادامه خط ۳ شبکه مترو پایتخت بوده و فاز نخست آن به طول۱۰۵۰۰ متر، به صورت یک تونل دو خطه و با ۳ ایستگاه، در دست اجرا و تکمیل می باشد.
میدانستید اسلامشهر میتونست هفت سال قبل فقط با بیست میلیارد تومن مترو داشته باشد
میدونید هفت ساله هر روز بیست قطار خالی ازکنار اسلامشهر ردمیشه توجه کنید قطار خالی
بنظرتون چجور
میدونید دو قدمی اسلامهشر ایستگاه مترویی از هفت سال قبل با ده درصد پیشرفت ساخته شده و تکمیل نشده
میدونید این ایستگاه فقط 20 میلیاردتومن بودجه میخاسته نه مثل مترو ازادگان حتی با 2000 میاردتومن هم تازه دوسال دیگه اونم شاید تکمیل بشه
قطار و ریل دارد هفت سال کارمیکگند نه قطارمیخاد نه ریل و نه تونل ایستگاه روزمینی است روزی 20 قطار خالی ازین ایستگاه نیمه کاره دارد عبور میکند
اکر این ایستگاه افتتاح شده بود همین اتوبوسهاس قایمیه مهدیه واوان و ازادگان و ون ها میرفتن به ایستگاه مترو واون بصورت داخلی درعرض یکربع
بنظرتون این ایستگاه کجاست
واوان