◄ پیشنهاد تشکیل پلیس پایانه برای ساماندهی پایانه ها
خبرها حاکی از آن است که برخی واسطه ها با افزایش میزان کمیسیون های دریافتی خود متناسب با افزایش مبلغ کرایه، کام رانندگان و کامیونداران را مجددا تلخ کرده اند.
در حالی که مسئولان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در تعامل با رانندگان و کامیونداران افزایش 20 درصدی کرایه های حمل کالا را به سراسر کشور ابلاغ کرده است اما خبرها حاکی از آن است که برخی واسطه ها با افزایش میزان کمیسیون های دریافتی خود متناسب با افزایش مبلغ کرایه، کام رانندگان و کامیونداران را مجدداً تلخ کرده اند.
به گزارش تین نیوز، در چند روز اخیر فعالان بخش حمل ونقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی پیام هایی منتشر کرده اند که حکایت از افزایش میزان مبلغ کمیسیون ها با توجه به افزایش مبلغ کرایه ها دارد.
برخی رانندگان با اعلام این که با وجود افزایش 20 درصدی کرایه ها درآمدشان تغییری نکرده است، نوشتند: دلالان همچنان در پایانه ها جولان می دهند و حتی همین افزایش 20 درصدی کرایه را هم به کمیسیون نابه جا و زیاد خود اضافه کرده اند.
رانندگان تاکید کردند: برخی واسطه ها هنوز سنگ توافقی بودن کرایه را به سینه می زنند و می گویند صاحبان کالا هیچ توافقی برای بیش تر کردن کرایه انجام نداده اند.
این موضوعات در حالی توسط رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی مطرح شده است که رانندگان و مالکان بخش حمل ونقل مسافری نیز از وجود واسطه ها و همچنین کمیسیون های بالای شرکت های حمل ونقل گله مند بود و بارها به درج اعتراضات خود در شبکه های اجتماعی اقدام کرده اند.
بر همین اساس حل مشکل واسطه ها در پایانه های بار و مسافر به عنوان یکی از مطالبات رانندگان در دستور کار کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان که پس از اعتراضات آنان تشکیل شده است نیز قرار دارد به طوری که مختار داوودی یکی از اعضای این کمیته و عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان مسافری کشور نیز در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشت: موضوع دلالی و جارچی و دریافت پول های اضافه توسط شرکت ها و در مجموع سامان دهی پایانه ها از جمله موضوعات مورد پیگیری کارگروه است.
وی تاکید کرد: دلال همچون دندان پوسیده ای است که با اولین لبخند نمایان شده و کسانی هم که وارد پایانه ها می شود با پدیده زشت دلال ودلالی برخورد می کنند.
داوودی با بیان این که دلالان مولود شرکت ها بوده اما رانندگان آنان را پرورش داده و با هزینه خود بزرگ شان می کنند، افزود: اگر این هزینه از سوی رانندگان قطع شود، والد قادر به نگهداری فرزند خود نیست.
این فعال صنفی با تاکید بر این که پاکسازی پایانه ها ابتدا نیازمند همت رانندگان و مالکان ناوگان عمومی و سپس مسئولان است، گفت: ما نیاز به پلیس پایانه داریم، پلیس پایانه نه نیروی انتطامی است ونه ازجای دیگر دستور می گیرد بلکه مثل اجرائیات شهرداری، پلیس وزارت نیرو که حافظ کابل های برق این وزارتخانه است، مثل محیط بانان محیط زیست و...است.
این عضو کارگروه پیگیری مطالبات رانندگان خاطرنشان کرد: پلیس پایانه باید نیرویی حافظ حمل ونقل و زیر نظر سازمان حمل ونقل برای مبارزه با دلال وجارچی، مسافر برهای شخصی، فروش زیر قیمت و رقابت های ناسالم باشد.
داوودی اظهار کرد: پلیس پایانه باید دارای خودرو با آرم سازمان و لباس فرم باشد و سلاحش هم ابطال کارت هوشمند راننده و ناوگان خاطی و معرفی شرکت های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ باشد.
سلام همین دیروز نوزدهم خرداد ماه و امروز تاریخ بیستم خرداد ماه سری به آمار بار پایانه بندرعباس بزنید.نسبت تعداد بار اعلام شده را به تعداد بارنامه صادر شده استان هرمزگان نشون میده وضعیت تضعیع حقوق و چپاول عمومی مردم به چه شکلی ایست.واقعا اگر بعد از این اعتراض کامیونداران نیروهای تاثیرگذار کشور ائم از مدیران سازمانی،نیروهای امنیتی،نیروهای نظامی،وامنیت ملی فکری به حال پایانه بندرعباس نکند،دیگر باید فقط شکایت نزد خدا برد.
خیلی جالبه طی چند روز گذشته در پایانه بندرعباس امتیاز جدیدی که برای بومی های استان در نظر گرفته اند(نشان از مقاومت مافیای حمل بار در برابر خواست عمومی و منفعت عمومی کشور) حمل بارهای کارخانهای ارگ جدید بم توسط کامیونهای بومی استان هرمزگان است.که بامقاوت رانندگان غیر بومی و کمی تشنج روبرو شد.واقعا مدیران اجرایی استان هرمزگان با این تصمیمات نا بخردانه مردم کشور را رو در روی هم قرار داده اند.انسانهای ساکن بندرعباس که تا چند سال قبل در گردونه دوستان ما قلمداد میشدند امروز درون ذهن ما تبدیل به دشمنان ما و رو در روی ما قرار گرفته اند.اگر کمی مطالعه در رابطه با اهداف امپریالیسم جهانی و تجزیه کشورهای خاورمیانه داشته باشیم متوجه میشویم اهداف امپریالیسم برای تجزیه چند کشور بزرگ خاورمیانه تجزیه به روش قومیت و جغرافیای مناطق است. طرح شوم بومی گرایی متاسفانه حس احساس مالکیت به منطقه و استان را در کشور تشدید کرده .اگر من فقط میتوانستم یک تصمیم به جای وزیر کشور بگیرم از همین الان به خاطر منافع ملی کشور تمام طرحهای بومی گرایی را در سرتاسر کشور را به حال تعلیق و کلیه کسانی که مقاومت میکردند را به دست دستگاه قضایی میسپردم.یک سوال بزرگ اینجا مطرح است آیا شهید همت،شهید باکری،شهید میثمی،شهید حاج حسین خرازی،شهید کشوری،....هزاران شهید ۸ سال دفاع مقدس همه در مرزهای استانهای خود شهید شدند؟یا در همه در پاسداری از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران.متاسفم که بعضی از مدیرانی که برای چند مدت کوتاه در کشور مدیر میشوند و با ذهنهای کوته بین خود نمیتواند منفعت را بیشتر از استان خود درک کنند.و لطمات جبران ناپدیری به اتحاد د همدلی مردم کشور میزنند.تین نیوز گرامی امیدوارم بدونه سانسور نظر بنده را منتشر کنید.