◄ وضعیت یک جاده، تنها چند ماه پس از روکش و ترمیم آسفالت
هنوز چند ماهی از روکش و ترمیم آسفالت جاده نگذشته است که دوباره آسفالت را تراش داده اند.
یک راننده ناوگان عمومی به تازگی با انتشار تصویر پیوست از شرایط جاده اردستان به نایین، در این مورد گفت: جاده غیر استاندارد است یا پیمانکار غیر استاندارد؟
به گزارش تین نیوز، این راننده افزود: هنوز چند ماهی از روکش و ترمیم آسفالت جاده اردستان به نایین نگذشته است که دوباره آسفالت را تراش داده اند.
وی افزود: به راستی صندوق بیت المالی که در آن برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به زور گشود می شود چگونه در برابر این اسراف ها به راحتی باز می شود؟
بیشتر بخوانید:
این گزارش حاکی است خرابی جاده ها، دغدغه همیشگی رانندگان عمومی بوده و آنان بارها از وضعیت نامناسب راه های کشور خبر داده و رسیدگی مسئولان مرتبط به این مشکل را خواستار شده اند زیرا خرابی جاده ها علاوه بر این که به معنی از بین رفتن زیرساخت های کشور و سرمایه های ملی است، خسارات زیادی نیز به ناوگان حمل و نقل وارد می کند که در شرایط فعلی گرانی قطعات و لوازم یدکی نمیتوان آن را نادیده گرفت.
به گفته رانندگان، شکسته شدن محورها، فنرهای کامیونها و تریلرها، شکسته شدن و بریدن قطعات مهم جلوبندی کامیون که موجب وقوع حادثه میشود و ... تنها بخشی از خسارتی است که از خرابی جاده ها به خودروهای سنگین وارد می شود.
رانندگان همچنین می گویند : جاده های خراب موجب میشوند رانندگان ناوگان سنگین برای کاهش خسارت به خودروی خود به طور زیگزاگی رانندگی کنند که همین امر احتمال وقوع حادثه برای دیگر خودروها به خصوص خودروهای سواری را افزایش می دهد.
به گفته آنان، یکی از دلایل مهم خرابی زود هنگام جاده ها، ناشی از عدم توجه به زیرسازی و استفاده از آسفالت بیکیفیت است به طوری که در بعضی از محورهای مواصلاتی مشاهده میشود جاده قبل از یک سالگی بهره برداری، دچار خرابی و فرورفتگی شده است.
اگرچه به گفته رانندگان نباید از نقش برخی صاحبان کالا نیز در خرابی جاده ها چشم پوشی کرد زیرا برخی از آنان بار برای این که هزینه حمل کمتری پرداخت کنند رانندگان و شرکت های حمل و نقل را مجبور به حمل بار اضافه کرده و با این کار، آسیب جدی به جاده های کشور به عنوان سرمایه های ملی و همچنین خودروهای رانندگان به عنوان سرمایه شخصی وارد می سازند.