◄ گروگان گیری رانندگان کامیون با عنوان زمان توقف بارگیری و تخلیه کالا
فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از شرایط پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران گفت: با کدام توجیه اقتصادی و قانونی یک راننده حرفه ای با ناوگان عمومی سنگین جاده ای باید هفت ساعت کاری، برای بارگیری و تخلیه حمل بار در اختیار صاحب کالا قرار گیرد؟
فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از شرایط پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران گفت: با کدام توجیه اقتصادی و قانونی یک راننده حرفه ای با ناوگان عمومی سنگین جاده ای باید هفت ساعت کاری برای تخلیه و بارگیری کالا در اختیار صاحب کالا قرار گیرد؟
به گزارش تین نیوز ، خدادداد بکرانی این مطلب را با اشاره به بخشی از توافقنامه مربوط به نحوه پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران بیان کرد که طی آن، مدت زمان توقف برای بارگیری و تخلیه کالا برای کامیون ها از جمله کامیون های اتاق دار و کشنده بارگیر هفت ساعت ذکر شده است.
او افزود: مدعیان دفاع از حقوق مشروع صنف چه توجیهی دارند که یک راننده و کامیوندار با وجود آنکه هم از لحاظ اتلاف وقت و هم از لحاظ بهره وری دچار چالش و تعارض منافع خواهد شد به چنین توافقی در زمینه حق توقف راننده و ناوگان، تن دهد؟
بکرانی با اشاره به تعداد ناوگان خود مالک و تحت مالکیت شرکت های حمل و نقل، عنوان کرد: چند درصد ناوگان تحت مالکیت شرکت های حمل و نقل به عارضه توقف در محل های بارگیری و تخلیه دچار خواهند شد؟
او خاطرنشان کرد: آیا شرکت های حمل و نقل، ناوگان ملکی کافی در اختیار دارند که خود را در ردیف تصمیم گیر و تصمیم ساز در مقوله حق توقف ناوگان و رانندگان حمل و نقل جاده ای تلقی کنند؟
این فعال صنفی گفت: آیا کسانی که خود را نماینده صاحب کالا در حمل و نقل معرفی می کنند و خدمات به صاحب کالا ارائه می دهند و از راننده و کامیوندار ارتزاق می کنند، می توانند برای چنین اموری برای صنف رانندگان و کامیونداران تصمیم گیری کنند ؟
بکرانی در ادامه از کانون رانندگان سراسر کشور که به عنوان مدعی دفاع از حق و حقوق مشروع رانندگان پای میز توافق در مورد چگونگی پرداخت حق توقف به رانندگان حضور پیدا کرده است، خواست در این زمینه پاسخگو باشد.